تاریخ انتشار: ۱۴۰۳-۰۷-۲۸ - 9:25 ب.ظ
موضوع:‌ سیاسی
شماره:‌ 96796

نخستین واکنش نتانیاهو به حمله پهپادی حزب‌الله به محل اقامتش/ پهپاد از چه نوعی بود؟

دفتر نخست‌وزیری رژیم اسرائیل تأیید کرد که پهپاد حزب‌الله به خانه نتانیاهو در قیصریه اصابت کرده است ولی مدعی شده است که نتانیاهو و سارا در آنجا حضور نداشتند!

سیاست شرق _ دفتر نخست‌وزیری رژیم اسرائیل بعد از حدود یک ساعت سانسور و تلاش برای سرپوش گذاشتن بر موفقیت حمله پهپادی حزب‌الله تأیید کرد که پهپاد ارسال‌شده از لبنان با طی مسافتی نزدیک به ۷۰ کیلومتر به خانه نتانیاهو در قیصریه اصابت کرده است.

رسانه‌های رژیم اسرائیل از صبح امروز اعلام کردند که آژیرهای هشدار در شمال فلسطین اشغالی تا نزدیکی شمال تل‌آویو و نزدیک مقر و پایگاه یگان ۸۲۰۰ ارتش اسرائیل فعال شده‌اند که لحظاتی بعد با انتشار تصاویر و ویدیوهایی صهیونیست‌ها از اصابت پهپادی به قیصریه خبر دادند که یکی از اقامت‌گاه‌های نتانیاهو است.

شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل به نقل از دفتر نخست‌وزیری اسرائیل مدعی شده است که بنیامین نتانیاهو و همسرش در زمان حمله پهپادی حزب‌الله در اقامتگاه شخصی خود حضور نداشته‌اند.

این دومین حمله پهپادی موفق حزب‌الله از نظر عبور امن این ریزپرنده‌ها از لایه‌های دفاعی و پدافندی صهیونیست‌ها و اصابت به هدف تعیین‌شده، در عمق و مرکز اراضی اشغالی فلسطین است.

حزب‌الله در حمله پیشین خود توانست مقر تیپ گولانی در بنیامینا را هدف قرار دهد که بنا به آمار ادعایی رسمی صهیونیست‌ها که قابل اطمینان نیست (و تخمیناً بیش از اینهاست)، چهار نظامی کشته شدند و ۶۷ تن نیز زخمی شدند.

پهپادی که محل اقامت نتانیاهو را زد از کدام نوع بود؟

رسانه های رژیم صهیونیستی جزئیات بیشتری درباره پهپادی که محل اقامت نتانیاهو را هدف قرار داد، منتشر کردند.

به گزارش  از المیادین،  رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که پهپادی که امروز به سمت قیساریه شلیک شد و به محل اقامت نتانیاهو اصابت کرد، از همان نوع پهپادی است که اخیرا به پایگاه تیپ گولانی در نزدیکی بنیامینا اصابت کرد و طی آن ده‌ها نظامی کشته و زخمی شدند.

رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که رهگیری این نوع پهپاد سخت و دشوار است.

منابع صهیونیست بیان کردند که بالگردهای جنگی برای ساقط کردن پهپاد شلیک شده به سمت قیساریه اعزام شد اما این پهپاد از نزدیکی بالگرد عبور کرد.

رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که پهپاد صیاد ۱۰۷ دهها بار در طول جنگ به حریم هوایی این رژیم وارد شده است و آسیب زیادی وارد کرده است.

این درحالی است که نتانیاهو با گذشت بیش از ۵ ساعت از حمله به منزلش در قیساریا یک فایل ویدئویی منتشر کرد که فقط ۲۴ ثانیه ای بود.

نخستین واکنش نتانیاهو به حمله پهپادی حزب‌الله به محل اقامتش

نخست وزیر رژیم صهیونیستی به حمله پهپادی حزب‌الله لبنان به اقامتگاه وی در شهر قیساریا واکنش نشان داد.

به گزارش  الجزیره، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به اصابت پهپاد به اقامتگاه وی در شهر قیساریا واکنش نشان داد.

نتانیاهو در ویدئویی گفت: ما تا پایان، به پیشروی و جنگ ادامه خواهیم داد!

براساس گزارش منابع شبکه العربی پهپاد حزب الله که صبح امروز وارد اراضی اشغالی شده بود، به ساختمان محل اقامت نتانیاهو اصابت کرده است. شبکه المسیره نیز به نقل از دفتر نتانیاهو اعلام کرد که این پهپاد به محل اقامت وی در قیساریا اصابت کرد اما او در زمان حمله، در آنجا حضور نداشت.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت پیش‌تر گزارش داد که بعد از حمله پهپادی امروز حزب‌الله لبنان به منزل نتانیاهو، تدابیر امنیتی برای محافظت از مقامات این رژیم افزایش یافته است.

پیش‌تر رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند که «صبح ناآرام و به شدت متشنجی را آغاز کردیم. حملات در مناطق شمالی از ساعات شب گذشته تاکنون ادامه داشته و قطع نمی‌شوند. حزب الله لبنان به ترور یحیی السنوار (رئیس دفتر سیاسی حماس) واکنش نشان داد و این واکنش را طی صبح امروز دیدیم.»

افزایش شمار مجروحان حمله موشکی به عکا به ۴ نفر

منابع عبری زبان از حمله موشکی از لبنان به شهر عکا در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. 

این منابع تاکید کردند که یک موشک مستقیماً به کارخانه‌ای در شهر عکا اصابت کرده است.

سازمان اورژانس رژیم صهیونیستی هم از مجروحیت شدید یک صهیونیست بر اثر اصابت موشک به خودرویی در شهر عکا خبر داد.

منابع عبری زبان اعلام کردند شمار مجروحان حمله موشکی حزب الله به شهر عکا در شمال فلسطین اشغالی به ۴ نفر افزایش یافته است.

حال یکی از مجروحان وخیم اعلام شده است. 

شلیک بیش از ۱۰۰ موشک به سمت الجلیل و حیفا

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع نظامی اعلام کرد که از صبح امروز تا این لحظه بیش از صد موشک از لبنان به سمت الجلیل و خلیج حیفا شلیک شده است. 

تاکنون در این حملات بیش از ۱۴ صهیونیست زخمی شدند. 

۱ کشته و ۱۴ مجروح در حملات موشکی به شمال فلسطین اشغالی

منابع عبری زبان اعلام کردند که از صبح امروز تا این لحظه ۱۱۵ موشک از لبنان به سمت مناطق شمالی فلسطین اشغالی شلیک شده است. 

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد در حملات موشکی امروز حزب الله به الجلیل و خلیج حیفا تا این لحظه یک صهیونیست کشته شده و ۱۴ نفر دیگر نیز زخمی شدند. 

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد که شهردار عکا در شمال فلسطین اشغالی از کشته شدن یک صهیونیست و زخمی شدن شماری دیگر بر اثر اصابت موشک حزب الله به منطقه صنعتی جنوب این شهر و تقاطع نعمان خبر داده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز تاکید کرد که حال یکی از مجروحان حمله موشکی به عکا جدیداً وخیم است و در حمله موشکی به کریات آتا ۵ نفر و در حمله به شلومی هم ۴ نفر زخمی شدند.

بالگردهای نظامی نتوانستند مانع اصابت پهپاد به خانه نتانیاهو شوند

سایت عبری زبان واللا اذعان کرد: پهپادی که به منزل نتانیاهو اصابت کرد و منفجر شد تمام مدت توسط بالگردهای نظامی اسرائیل رصد می‌شد اما با این حال این حمله صورت گرفت.

رسانه‌های عبری زبان نیز گزارش دادند که حمله پهپادی به خانه نتانیاهو در قیساریا به شدت جنجال برانگیز شده است.

حزب الله روش عملیاتی خود را تغییر داده است

شبکه عبری زبان کان در واکنش به حمله پهپادی صبح امروز علیه خانه نتانیاهو گزارش داد: حزب الله روش خود را از طریق به پرواز درآوردن چندین پهپاد به صورت همزمان تغییر داده است.

در ادامه این گزارش آمده است: همین مسأله باعث می‌شود کار برای سیستم‌های رهگیری سخت شود.

شبکه عبری زبان کان اضافه کرد: حزب الله سطح عملیات خود را یک درجه افزایش داده و آنچه که امروز صبح شاهدش بودیم یک واقعه به شدت دراماتیک محسوب می‌شود.

تل‌آویو دستور داده خبر حمله به منزل نتانیاهو منتشر نشود

رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که نهادهای نظامی این رژیم دستور داده‌اند خبر هدف قرار گرفتن منزل بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قیساریا منتشر نشود.

این رسانه‌ها اضافه کردند: این در حالی است که همگان از این خبر اطلاع دارند.

ارتش رژیم صهیونیستی در حال حاضر تحقیقاتی را در خصوص شکست عملیات رهگیری پهپاد حزب الله که صبح امروز به یک ساختمان در شهر قیساریا واقع در اراضی اشغالی اصابت کرده آغاز کرده است.

همزمان با وقوع این انفجار، صدای آژیرهای خطر در پایگاه جاسوسی گلیلوت نیز شنیده شده است.

پیمودن مسافت ۷۰ کیلومتری

شاهدان عینی در اراضی اشغالی اذعان کردند که حمله پهپادی صبح امروز از سمت لبنان بدون به صدا درآمدن آژیرهای خطر به وقوع پیوسته و انفجار ناشی از آن مهیب بوده است.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز اذعان کرد که پهپاد حزب الله مسافتی نزدیک به ۷۰ کیلومتر را از سمت لبنان تا قیساریا پیموده و مستقیماً به یک ساختمان در این منطقه اصابت کرده است. ترکش‌های آن نیز به ساختمان مجاور اصابت کرده است.

سایت صهیوینستی واللا نیز گزارش داد که تعداد زیادی جنگنده و بالگرد در آسمان شهر قیساریا در شمال تل آویو به پرواز درآمده‌اند.

هنوز مشخص نشده که این پهپاد به ساختمان استقرار نتانیاهو اصابت کرده است یا خیر.

دفتر نتانیاهو از افشای مکان وی در زمان انفجار یک پهپاد در قیساریا امتناع کرد

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت گزارش داد که دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از افشای مکان وی در زمان انفجار یک پهپاد در قیساریا امتناع کرده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین اذعان کردند که پهپاد مذکور به مدت یک ساعت در آسمان اراضی اشغالی پرواز کرده و بعد به یک ساختمان در قیساریا اصابت کرده است.

این ساختمان در نزدیکی محل اقامت نتانیاهو قرار داشته است.

رسانه‌های عبری گزارش دادند که هنوز مشخص نیست نتانیاهو صبح امروز در منزل خود در قیساریا بوده یا خیر.

حمله حزب‌الله به مقر نتانیاهو؛ یک رویداد تاریخی

احمد دراوشه، خبرنگار شبکه العربی: چنین اقدامی در جنگ‌های سابق وجود نداشته، یعنی از زمان اقدام برای ترور داوید بن گوریون اولین نخست‌وزیر اسرائیل در ۱۹۴۸ و پیش از نخست وزیری و اعلام کشور «اسرائیل».

سومین حمله به عمق اراضی اشغالی

روزنامه عبری زبان معاریو اذعان کرد که حمله به مقر اقامت نتانیاهو، سومین حادثه طی یک هفته در اراضی اشغالی به شمار می‌رود.

روزنامه مذکور اضافه کرد: این سومین حادثه است که در آن پهپادهایی از سمت لبنان توانستند وارد عمق اسرائیل شوند.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرد که شش پهپاد از سمت لبنان به پرواز درآمدند. لازم به ذکر است که صبح امروز یک پهپاد به ساختمانی در شهر قیساریا که گفته می‌شود محل اقامت نتانیاهو بوده اصابت کرد.

به صدا درآمدن آژیر خطر در  شمال تل آویو

آژیرهای خطر در منطقه «عمیک» نزدیک نتانیا در شمال تل آویو به صدا درآمده است.

به گزارش  رسانه‌های فلسطینی، برخی رسانه‌ها از نفوذ یک پهپاد به این منطقه خبر می‌دهند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که جست و جو برای یافتن این پهپاد پس از ناکامی سامانه‌های پدافندی در هدف قرار دادن آن ادامه دارد.

همچنین همزمان برخی رسانه‌ها از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در «نهاریا» در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین خبر دادند.

حزب الله لبنان پایگاه «عین شیمر» ارتش رژیم صهیونیستی را در منطقه الخضیره در شمال تل‌آویو هدف حمله گسترده با یک دسته پهپاد انفجاری قرار داد.

به گزارش  المنار، مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد که یکی از پایگاه‌های مهم رژیم صهیونیستی را در شمال تل آویو هدف حمله گسترده پهپادی قرار داده است.

در بیانیه حزب‌الله درباره این عملیات آمده است: برای حمایت و پشتیبانی از ملت استوار فلسطین و مقاومت دلاور و شریف آن در نوار غزه و دفاع از لبنان و مردم آن و در چارچوب سلسله عملیات‌های خیبر برای پاسخ به تجاوزات و کشتارهای رژیم صهیونیستی، مجاهدان مقاومت اسلامی امروز جمعه در چارچوب سلسله عملیات‌های خیبر، پایگاه «عین شمیر» (پایگاه دفاع هوایی و موشکی و پایگاه تیپ منطقه‌ای) در شرق الخضیره در شمال تل‌آویو را با ندای «لبیک یا نصرالله» هدف حمله با یک دسته پهپاد انفجاری قرار دادند.

حزب الله در بیانیه خود تأکید کرد: مقاومت اسلامی برای دفاع از کشور و ملت سربلند و مظلوم لبنان آماده و حاضر خواهد بود و از انجام وظایف خود برای بازدارندگی در مقابل گردنکشی و ظلم دشمن کوتاهی نخواهد کرد. خداوند بر هر چیزی تواناست و او بهترین سرپرست و یاریگر است.

رسانه قطری: اصابت پهپاد حزب‌الله به محل اقامت نتانیاهو

یک رسانه قطری خبر داد پهپاد مقاومت اسلامی لبنان به محل اقامت نتانیاهو در یک منطقه ساحلی در شمال غرب فلسطین اشغالی اصابت کرده است.

شبکه «العربی»، صبح امروز (شنبه)، به نقل از برخی منابع گزارش داد  پهپادی که حزب‌الله صبح امروز به سمت منطقه قیساریه پرتاب کرده، به محل اقامت نتانیاهو اصابت کرده است.

رسانه‌های اسرائیلی ساعتی قبل، از نفوذ ۳ پهپاد به شمال فلسطین اشغالی خبر دادند و مدعی شدند تنها یکی از این پهپادها به هدفی در قیساریه اصابت کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی اصابت یک پهپاد به ساختمانی در منطقه قیساریه را تایید کرده؛ اما جزئیات بیشتری در این باره منتشر نکرده است.

رسانه‌های اسرائیلی -تا لحظه انتشار این گزارش- هیچ تصویری از محل اصابت این پهپاد منتشر نکرده‌اند. با این حال، تصاویر منتشرشده از خیابان منتهی به محل اصابت پهپاد از ازدحام و حضور آتش‌نشانان و نیروهای امدادی حکایت دارد.

روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارانوت» گزارش داد هنوز معلوم نیست که آیا نتانیاهو صبح امروز در محل اقامت خود در قیساریه حضور داشته یا خیر.

به گفته این رسانه، دفتر نتانیاهو از هرگونه اظهارنظر درباره حضور یا عدم حضور نتانیاهو در قیساریه خودداری می‌کند.

منابع محلی می‌گویند پهپاد پیش از اصابت به هدف موردنظر در قیساریه به مدت یک ساعت در آسمان در حال گشت‌زنی بوده و پدافند رژیم صهیونیستی در رهگیری ناکام بوده است.

انتهای پیام

منبع: نورنیوز

language »