تاریخ انتشار: ۱۴۰۳-۰۷-۲۲ - 9:18 ق.ظ
موضوع:‌ سیاسی
شماره:‌ 96469

چه کشورهایی در نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان، مشارکت دارند؟

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در لبنان(یونیفل)، از مجموع 10058 نفر حافظ صلح، از مجموع 50 کشور مشارکت کننده نیرو تشکیل شده است.

سیاست شرق _  شورای امنیت سازمان ملل متحد، ۲۸ اوت (۷ شهریور ۱۴۰۳) به اتفاق آرا، قطعنامه ۲۷۴۹ (۲۰۲۴) را تصویب کرد و  مأموریت یونیفل را در لبنان تا ۳۱ اوت ۲۰۲۵ تمدید کرد. 

از آنجایی که تبادل آتش روزانه اثرات مخربی بر غیرنظامیان در هر دو طرف خط آبی دارد، شورای امنیت قویاً از همه بازیگران مربوطه خواست تا اقدامات فوری برای کاهش تنش را اجرا کنند. همچنین از طرفین خواست که مجدداً به اجرای کامل کلیه مفاد قطعنامه ۱۷۰۱ متعهد شوند و حمایت قاطع خود را از احترام کامل به خط آبی و توقف کامل خصومت ها تکرار کرد.

قطعنامه جدید حوادثی را که بر ساختمان ها و نیروهای یونیفل تأثیر می گذارد، از جمله زخمی شدن چندین حافظ صلح، محکوم می کند. از همه طرف ها خواسته شد تا همه اقدامات را برای احترام به ایمنی و امنیت پرسنل و اماکن یونیفل انجام دهند و همچنین به یونیفیل اجازه دهند تا وظایف پیش بینی شده در قطعنامه ۱۷۰۱ را انجام دهند.

با این حال، نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در لبنان(یونیفل)، از مجموع ۱۰۰۵۸ نفر حافظ صلح، از مجموع ۵۰ کشور مشارکت کننده نیرو تشکیل شده است که به شرح زیر توزیع شده اند:

انتهای پیام

منبع: وبسایت یونیفل

language »