تاریخ انتشار: ۱۴۰۳-۰۷-۱۳ - 11:42 ب.ظ
موضوع:‌ سیاسی
شماره:‌ 96166

بایدن: بهتر است اسرائیل به تاسیسات نفتی ایران حمله نکند

بایدن به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: «اگر من جای آن‌ها بودم، به جایگزین‌های دیگری، غیر از حمله به میادین نفتی فکر می‌کردم»

سیاست شرق _ جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، در اظهارات جمعه شب خود، به نظر سعی داشت اسرائیل را از حمله به میدان‌های نفتی ایران منصرف کند، هرچند که، واشینگتن در حال هماهنگی با تلاویو است.

به نقل از بلومبرگ، بایدن به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: «اگر من جای آن‌ها بودم، به جایگزین‌های دیگری، غیر از حمله به میادین نفتی فکر می‌کردم»، او افزود که اسرائیل هنوز تصمیم نگرفته است که چگونه به ایران پاسخ دهد.

به نوشته بلومبرگ، بایدن گفت که در حال رایزنی با کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، برای تصمیم‌گیری درباره نحوه واکنش به حمله روز سه‌شنبه است که در آن ایران حدود ۲۰۰ موشک بالستیک به اهدافی در سراسر اسرائیل شلیک کرد.

نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل هشدار داده است که به این حمله واکنش نشان خواهد داد و این حمله ممکن است هر زمانی انجام شود.

این در حالی است که، ایالات متحده و سایر کشورهای گروه هفت، در حمایت از اسرائیل، در حال بررسی تحریم‌های جدیدی علیه ایران هستند.

بایدن در پاسخ به این سوال که آیا ایالات متحده تحریم‌های جدیدی را علیه بخش نفت ایران بررسی می‌کند، گفت: «این موضوع در حال حاضر در حال بررسی است – همه چیز.»

در پی اقدامات اسرائیل در ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، پس از مراسم تحلیف مسعود پزشکیان، در تهران و قصد ایران جهت مقابله با این اقدام تروریستی، واشینگتن و کشورهای اروپایی، خواهان خویشتن داری ایران و عدم واکنش نظامی به اپ شدند.

این در حالی بود که، اسرائیل در ادامه اقدامات خود و با انفجار پیجرها در لبنان، موجب زخمی شدن سفیر ایران در بیروت و تعداد زیادی از مردم و اعضای حزب الله لبنان گردید.

در ادامه نیز، با حمله گسترده هوایی به مقر حزب الله لبنان در بیروت و ترور سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان و عباس نیل فروشان، مستشار نظامی ایران، تهران را در وضعیت پاسخگویی قرار داد، که منجر به حملات موشکی ایران به پایگاههای نظامی و امنیتی اسرائیل در سرزمین های اشغالی گردید.

در همین رابطه و در مقابل تهدیدات مقامات اسرائیلی، جمهوری اسلامی ایران، نسبت به هرگونه اقدام متقابل نظامی علیه منافع ایران، به تلاویو و کشورهای ماهدشت، هشدار داده است، و هرگونه اقدامی را با حملات گسترده تری، پاسخ خواهد داد.

انتهای پیام

language »