تاریخ انتشار: ۱۴۰۳-۰۷-۱۳ - 9:10 ق.ظ
موضوع:‌ سیاسی
شماره:‌ 96008

بایدن: معتقد نیستم که در خاورمیانه، “جنگ همه جانبه” بوجود آید

بایدن: باید اقدامات بیشتری برای جلوگیری از جنگ در خاورمیانه انجام شود، زیرا ارتش اسرائیل با حملات هوایی جدید در بیروت، حزب الله لبنان را هدف قرار داده است.

سیاست شرق _ جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت که او معتقد نیست که قرار است یک “جنگ همه جانبه” در خاورمیانه رخ دهد.

به نقل از رویترز، رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت: اسرائیل در حال بررسی گزینه های تلافی جویانه پس از بزرگترین حمله موشکی تاریخ ایران به اسرائیل است.

با این حال، بایدن گفت که باید اقدامات بیشتری برای جلوگیری از جنگ در خاورمیانه انجام شود، زیرا ارتش اسرائیل با حملات هوایی جدید در بیروت، حزب الله لبنان را هدف قرار داده است.

با این حال، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، همچنان از اقدامات اسرائیل در غزه و لبنان حمایت کرده و کمک های مختلفی را به تلاویو، تصویب نموده است.

بایدن در پاسخ به سوال خبرنگاران در واشنگتن در روز پنجشنبه، چقدر مطمئن است که می توان از چنین جنگی جلوگیری کرد، بایدن گفت: “چقدر مطمئن هستید که باران نخواهد آمد؟ من فکر می کنم ما می توانیم از آن اجتناب کنیم.

او افزود: هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد.

در حالی که اسرائیل به قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل بی توجهی می کند و کشورهای مختلف خواهان آتش بس فوری ۲۱ روزه در مناقشه اسرائیل و لبنان شده اند، بایدن گفت که ایالات متحده در حال گفتگو با اسرائیل در مورد گزینه های خود، برای پاسخ به حمله موشکی تهران است، که شاید شامل حمله احتمالی اسرائیل به تاسیسات نفتی ایران باشد.

بایدن به خبرنگاران گفت: «ما در مورد آن بحث می کنیم.»

اظهارات او به افزایش قیمت جهانی نفت کمک کرد و افزایش تنش در خاورمیانه باعث نگرانی تاجران در مورد اختلالات احتمالی عرضه شده است.

بایدن بعداً در پاسخ به این سوال که آیا از اسرائیل می‌خواهد به تاسیسات نفتی ایران حمله نکند، گفت که در ملاء عام توصیه ای نخواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا، روز چهارشنبه نیز گفته بود که از هیچ حمله اسرائیل به سایت های هسته ای ایران حمایت نخواهد کرد.

روز پنجشنبه، دنی دانون، سفیر اسرائیل در سازمان ملل متحد، با تهدید ایران، به سی ان ان گفت که تلاویو «گزینه های زیادی» دارد.

با این حال و پس از اقدامات تروریستی اسرائیل در ایران، سوریه و لبنان، که منجر به عملیات «وعده صادق ۲» و حملات موشکی به مراکز نظامی اسرائیل شد، مقامات جمهوری اسلامی ایران، این حملات را پاسخی به اقدامات تلاویو دانستند و نسبت به هرگونه تهدید جدیدی علیه منافع ملی ایران، به اسرائیل و متحدینش هشدار دادند.

انتهای پیام

language »