تاریخ انتشار: ۱۴۰۳-۰۷-۰۸ - 7:27 ق.ظ
موضوع:‌ سیاسی
شماره:‌ 95627

ایران خواهان تشکیل نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل شد

جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت می‌خواهد که نشست اضطراری برای رسیدگی به تجاوزات تروریستی رژیم اسرائیل و جنایات مداوم این رژیم جنگ‌طلب در لبنان و سراسر منطقه برگزار کند.

سیاست شرق _ امیرسعید ایروانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت این سازمان در ارتباط با اقدامات اسرائیل در منطقه شد.

به نقل از ایرنا، آقای ایروانی در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و همچنین رئیس دوره‌ای شورای امنیت این سازمان، حملات اسرائیل به جنوب بیروت را «اقدام تروریستی آشکار و تهدید خطرناک علیه صلح منطقه‌ای و جهانی» خواند.


نیویورک- ایرنا- جمهوری اسلامی ایران در نامه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت از این شورا خواست که نشست اضطراری برای رسیدگی به تجاوزات تروریستی رژیم اسرائیل و جنایات مداوم این رژیم جنگ طلب در لبنان و سراسر منطقه برگزار شود.

به نقل از ایرنا، امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل روز شنبه به وقت محلی در نامه ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و «ساموئل زبوگار» رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد نوشت: جمهوری اسلامی ایران این اقدامات بزدلانه تجاوزکارانه را به شدیدترین شکل ممکن محکوم می‌کند. با توجه به پیامدهای وخیم این اقدامات بر صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی، جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت درخواست می‌کند که اقدامات رژیم اسرائیل را به‌طور قاطع و شدید محکوم کند.

در ادامه نامه نمایندگی جمهوری اسلامی ایران آمده است: مکاتبه حاضر به‌منظور جلب توجه فوری جنابعالی و اعضای شورای امنیت به اقدامات بی‌رحمانه اخیر علیه لبنان نگاشته شده است. در تاریخ ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۴، رژیم اسرائیل با انجام یک اقدام آشکار تروریستی و تجاوزکارانه علیه مناطق مسکونی بیروت، از بمب‌های سنگرشکن هزار پوندی که توسط ایالات متحده تأمین شده بود، برای ترور سید حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله و نماد مقاومت در برابر اشغال و تجاوز رژیم اسرائیل در جنوب لبنان، استفاده کرد. این تجاوز وحشیانه منجر به شهادت بسیاری از افراد بی‌گناه، از جمله رهبر حزب‌الله و سردار ایرانی، عباس نیلفروشان شد. این حملات هولناک همچنین بسیاری از غیرنظامیان بی‌گناه را زخمی کرد. این اعمال تجاوزکارانه آشکار، پس از تهاجم وحشیانه این رژیم به لبنان در طول هفته گذشته، تهدیدی جدی برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی محسوب می‌شود و کل منطقه را به سوی فاجعه‌ای تمام‌عیار سوق می‌دهد.

ایروانی تصریح کرد: علاوه بر این، جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت می‌خواهد که نشست اضطراری برای رسیدگی به تجاوزات تروریستی رژیم اسرائیل و جنایات مداوم این رژیم جنگ‌طلب در لبنان و سراسر منطقه برگزار کند.

او همچنین درباره «هر گونه حمله به مقر دیپلماتیک و نمایندگان» جمهوری اسلامی هشدار داد و گفت با عنایت به سابقه تاریک رژیم اسرائیل در تجاوزات تروریستی علیه اماکن دیپلماتیک، از جمله حمله هولناک به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق، [پایتخت] جمهوری عربی سوریه در تاریخ ۱ آوریل ۲۰۲۴، ایران به‌شدت نسبت به هرگونه حمله به اماکن دیپلماتیک و نمایندگان خود هشدار می‌دهد. هرگونه حمله‌ای که اصول بنیادی مصونیت اماکن دیپلماتیک و کنسولی را نقض کند، غیرقابل‌تحمل خواهد بود. جمهوری اسلامی ایران در دفاع از منافع ملی و امنیتی حیاتی خود، طبق حقوق بین‌الملل، از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام

language »