تاریخ انتشار: ۱۴۰۳-۰۷-۰۸ - 1:14 ق.ظ
موضوع:‌ اجتماعی
شماره:‌ 95603

اثر باستانی مرموز ماداگاسکار، به زرتشتی‌ها تعلق دارد

از آنجایی که برخی از مردم ماداگاسکار با ایرانیان اشتراک ژنتیکی دارند، دانشمندان احتمال ساخت این اثر باستانی مرموز را توسط زرتشتی های ایران را بررسی کردند.

سیاست شرق _ باستان شناسان، پس از سال‌ها کاوش متوجه شدند که اثر باستانی مرموز ماداگاسکار به زرتشتی ها تعلق دارد و ظاهرا یک جامعه از مردم زرتشتی ایران در این منطقه زندگی می‌کردند.

به نقل از بلومبرگ، از آنجایی که برخی از مردم ماداگاسکار با ایرانیان اشتراک ژنتیکی دارند، دانشمندان احتمال ساخت این اثر باستانی مرموز را توسط زرتشتی های ایران را بررسی کردند.

آنها کمی بعد متوجه شدند که آثار باستانی مشابه در ابعاد و شکل‌های مختلف در ایران و مخصوصا استان فارس وجود دارد. در ایران نیز این حفره‌ها توسط سنگ یا چوب بسته شده بودند. در نهایت دانشمندان به این باور رسیدند که اثر باستانی مرموز ماداگاسکار یک آستودان زرتشتی بوده است.

بنا به همین گزارش، بعید نیست که برخی از جامعه زرتشتی پس از ورود مسلمانان به ایران، تصمیم گرفته باشند به منطقه دیگری مهاجرت کند. ظاهرا گروهی از این افراد به هند مهاجرت کرده‌اند. گروهی دیگر نیز تصمیم گرفته‌اند با توجه به شناخت خود از مناطق مختلف، در نهایت ماداگاسکار را انتخاب کنند.

انتهای پیام

language »