تاریخ انتشار: ۱۴۰۳-۰۶-۳۰ - 5:38 ب.ظ
موضوع:‌ سیاسی
شماره:‌ 95050

آغاز رای گیری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا

رای‌گیری زودهنگام در چارچوب شماری از گزینه‌های انتخاباتی است که ایالت‌ها برای تسهیل روند رای گیری، قبل از روز انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در 5 نوامبر(15 آبان) ارائه می‌کنند.

سیاست شرق _ حدود ۷ هفته مانده به انتخابات ۵ نوامبر ( ۱۵ آبان) ، رای گیری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، از امروز، جمعه ۳۰ شهریور، در ایالت‌های ویرجینیا، مینه‌سوتا و داکوتای جنوبی آغاز می‌شود.

به نقل از ای بی سی نیوز، بدین ترتیب رای‌دهندگان می‌توانند شخصاً با حضور در مراکز رای گیری یا با رای دادن از طریق پست، در این رای‌گیری شرکت کنند.

در حالی که رای‌گیری زودهنگام در مینه‌سوتا و داکوتای جنوبی از طریق پست یا حضوری، امکان‌پذیر است، رای‌دهی در ویرجینیا به مراجعه مستقیم به مراکز رای‌گیری به شکل حضوری محدود می‌شود.

رای‌گیری زودهنگام در چارچوب شماری از گزینه‌های انتخاباتی است که ایالت‌ها برای تسهیل روند رای گیری، قبل از روز انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در ۵ نوامبر(۱۵ آبان) ارائه می‌کنند.

رای‌گیری زودهنگام در طول انتخابات ۲۰۲۰ که طی آن بیش از ۱۰۰ میلیون رای‌دهنده قبل از روز انتخابات از طریق پست یا شخصاً رای خود را به صندوق انداختند تا از ازدحام در مراکز رای‌گیری در بحبوحه شیوع همه‌گیری کرونا در آن زمان جلوگیری شود، بسیار متداول شد.

در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، رقابت اصلی بین دونالد ترامپ از حزب جمهوریخواه و کامالا هریس از حزب دموکرات خواهد بود.

انتهای پیام

language »