تاریخ انتشار: ۱۴۰۳-۰۶-۳۰ - 1:18 ب.ظ
موضوع:‌ پزشکی
شماره:‌ 95036

کاهش خطر بیماری قلبی با مصرف بیشتر سبزیجات خام

این بدان معنا نیست که همه افراد باید فوراً گوشت را از رژیم غذایی خود حذف کنند، اما کاهش مصرف گوشت در صورت امکان می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر سلامتی داشته باشد.

سیاست شرق _ بر اساس مطالعه جدید محققان دانشگاه شاندونگ در چین، مصرف هرچه بیشتر سبزیجات خام می‌تواند خطر ابتلا به چاقی و در نتیجه خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.

تجزیه و تحلیل محققان که در نشریه Frontiers in Nutrition منتشر شده، تاکیدی است بر این که رژیم‌های گیاهخواری و وگان با سطح کلسترول بهتر، سلامت قلب و مغز، بهبود عملکرد دستگاه گوارش و افزایش قدرت سیستم ایمنی مرتبط است.

این بدان معنا نیست که همه افراد باید فوراً گوشت را از رژیم غذایی خود حذف کنند، اما کاهش مصرف گوشت در صورت امکان می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر سلامتی داشته باشد.

تیم تحقیقاتی با بررسی ۲۴ مطالعه در مورد رژیم‌های غذایی مبتنی بر گیاه، داده‌های دو هزار و ۲۲۰ فرد ۱۸ تا ۸۲ ساله را بین دو تا ۹۶ هفته تجزیه و تحلیل کردند. نتایج نشان داد در میان کسانی که رژیم غذایی گیاه خواری را دنبال می‌کنند، کسانی‌که به دنبال خام‌گیاه‌خواری هستند، کمتر در معرض چاقی و بیماری قلبی قرار می‌گیرند.

محققان خاطرنشان کردند که سبزیجات خام حاوی ترکیباتی مانند فیتوسترول‌ها و چربی‌های غیراشباع هستند که به کاهش سطح کلسترول خون کمک می‌کنند.

آنها همچنین موادی مانند توکوفرول‌ها، آسکوربات، کاروتنوئیدها، ساپونین‌ها و فلاونوئیدها را در خود دارند که دارای اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی هستند.

فراموش نکنید در حالی که افزایش مصرف سبزیجات خام می‌تواند سلامت را بهبود بخشد، اجتناب از رویکرد کاملاً خام گیاهی بسیار مهم است، زیرا این امر می‌تواند منجر به کمبود مواد مغذی شود.

به یاد داشته باشید که گیاه‌خوار بودن به این معنی نیست که باید پیرو یک رژیم غذایی بسیار سخت و غیر قابل انعطاف باشید. حتی یک رژیم غذایی سالم و مدیترانه‌ای بر پایه محصولات گیاهی، میوه‌ها، حبوبات، غلات کامل، آجیل و دانه‌ها نیز می‌تواند فواید بسیار زیادی برای شما داشته باشد.

انتهای پیام

language »