تاریخ انتشار: ۱۴۰۳-۰۶-۲۹ - 8:25 ق.ظ
موضوع:‌ ورزشی
شماره:‌ 94943

اسرائیل، تشکیلات خودگردان فلسطین را تهدید به انحلال کرد

یسرائیل کاتز تهدید کرد که اگر تشکیلات خودگردان فلسطینی، اقدامات تهاجمی دیپلماتیک خود علیه اسرائیل را در سازمان ملل متحد ادامه دهد، تلاویو، «انحلال» تشکیلات خودگردان را در نظر می‌گیرد.

سیاست شرق _ پس از اینکه، مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با تصویب قطعنامه ای خواهان پایان اشغالگری اسرائیل شد، یسرائیل کاتز، وزیر امورخارجه اسرائيل، تشکیلات خودگردان فلسطینی را تهدید به «انحلال» کرد.

به نقل از تایمز اسرائیل، یسرائیل کاتز تهدید کرد که اگر تشکیلات خودگردان فلسطینی، اقدامات تهاجمی دیپلماتیک خود علیه اسرائیل را در سازمان ملل متحد ادامه دهد، تلاویو، «انحلال» تشکیلات خودگردان را در نظر می‌گیرد.

وزارت امور خارجه اسرائيل می گوید که او به وزارتخانه دستور داده است که مجموعه‌ای از پاسخ‌ها را علیه تشکیلات خودگردان آماده کند که مطابق با شدت قطعنامه نهایی باشد.

طبق گزارش تایمز اسرائيل، اسرائیل «تحریم‌های شدید» را علیه تشکیلات خودگردان اعمال خواهد کرد که می‌تواند شامل تعلیق کلیه تماس‌ها باشد.

تشکیلات خودگردان فلسطین، پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به مجمع عمومی سازمان ملل داده بود که خواستار الزام اسرائیل به اجرای تصمیمات دیوان بین‌المللی دادگستری، مستقر در لاهه، می‌شود.

این قطعنامه خواستار عقب‌نشینی اسرائیل از سرزمین‌های فلسطینی ظرف شش ماه، پایان دادن به شهرک‌سازی و «بازگشت فلسطینی‌ها به سرزمین‌هایشان»، اعمال تحریم‌ها علیه مقامات ارشد اسرائیلی و جلوگیری از فروش تسلیحات به اسرائیل در صورت استفاده از آنها در مناطق فلسطینی است.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد، روز چهارشنبه، با تصویب قطعنامه‌ای، از اسرائیل خواست تا ظرف ۱۲ ماه به «حضور غیرقانونی خود در سرزمین‌های اشغالی فلسطین» پایان دهد. این قطعنامه با ۱۲۴ رای موافق، ۴۳ رای ممتنع و ۱۴ رای منفی که اسرائیل و آمریکا در میان آنها بودند، به تصویب رسید.

انتهای پیام

language »