تاریخ انتشار: ۱۴۰۳-۰۶-۲۸ - 5:35 ب.ظ
موضوع:‌ سیاسی
شماره:‌ 94874

واکنش پزشکیان به انفجار پیجرها در لبنان و سوریه

مسعود پزشکیان: کشورهای غربی و آمریکایی‌ها، اگر چه در ظاهر ادعا می‌کنند که به دنبال برقراری آتش‌بس هستند، اما در عمل تمام قد از جنایت، کشتار و ترورهای کور رژیم صهیونیستی، حمایت می‌کنند.

سیاست شرق _ رئیس‌جمهور ایران، در خصوص انفجار پیجرهاددر لبنان گفت: اینکه از ابزارهایی که به شکل مرسوم برای ارتقای آسایش و رفاه حال بشر ساخته شده‌اند، به عنوان ابزار ترور و نابودی علیه کسانی که نگاه آنها با ما همسو نیست، استفاده شود، گواه سقوط انسانیت و غلبه خوی وحشی‌گری و جنایت‌پیشگی است.

به نقل از ایسنا، مسعود پزشکیان، رییس جمهور گفت: این رخداد یک بار دیگر نشان داد که کشورهای غربی و آمریکایی‌ها، اگر چه در ظاهر ادعا می‌کنند که به دنبال برقراری آتش‌بس هستند، اما در عمل تمام قد از جنایت، کشتار و ترورهای کور رژیم صهیونیستی، حمایت می‌کنند.

رییس جمهور افزود: علاج اصلاح این وضعیت و قطع زنجیره ظلم و جنایات رژیم صهیونیستی و حامیانش علیه فلسطینیان مظلوم و جهان اسلام، وحدت و انسجام مسلمانان و کشورهای اسلامی است.

به گزارش سیاست شرق، در انفجارهای پیاپی در روز سه شنبه، ۲۷ شهریور، در لبنان و سوریه، تعداد زیادی از کاربران پیج در این دو کشور، که شامل اعضای حزب الله لبنان و سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز می شد، در اثر انفجار پیچر، به شدت مجروح یا شهید شدند.

بنا به اعلام وزیر بهداشت لبنان، در این اقدام تروریستی، که توسط سازمان های اطلاعاتی اسراییل انجام شده بود، بیش از ۲۷٠٠ نفر زخمی و ۹ نفر نیز شهید شدند، که حال ۲٠٠ نفر نیز، وخیم اعلام شده است.

بیشتر مجروحان، از ناحیه دست و چشم، دچار آسیب جدی شدند.

انتهای پیام

language »