تاریخ انتشار: ۱۴۰۳-۰۶-۲۷ - 7:12 ب.ظ
موضوع:‌ سیاسی
شماره:‌ 94834

سفیر ایران در بیروت، بر اثر انفجار پیجر، زخمی شد

انفجارهای دستگاه های ارتباطاتی پیجر به سبب هک این دستگاهها صورت گرفته است.

سیاست شرق _ منابع خبری از مجروحیت «مجتبی امانی»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان طی حمله گسترده سایبری رژیم صهیونیستی در لبنان و سوریه خبر داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، لحظاتی پیش، منابع خبری از زخمی شدن دهها نفر بر اثر انفجار در دستگاه های ارتباطاتی (پیجر) در لبنان خبر دادند.

این منابع مدعی شدند که انفجارها به صورت همزمان و گاهی به طور پیاپی و در مناطق مختلف لبنان رخ داده است.

این منابع افزودند که انفجارهای دستگاه های ارتباطاتی پیجر به سبب هک این دستگاهها صورت گرفته است.

گفتنی است که حملات امروز تنها نیروهای حزب‌ الله را هدف قرار نداده است، شهروندان عادی که از پیجر استفاده می‌کردند نیز آسیب دیده‌اند.

صدا و سیما هم خبر داد که سفیر ایران در گفت‌وگو با این رسانه از مساعد بودن حال خود خبر داده است.

در عین حال نرگس قلیانی، همسر سفیر ایران هم در شبکه جتماعی ایکس نوشت: همسرم دکتر مجتبی امانی در حادثه انفجار پیجر در بیروت کمی زخمی شدند اما الحمدلله حالشان خوب است و به خیر گذشته است.

در همین رابطه، منابع امنیتی به رویترز گفتند که دست کم سه نفر کشته و بیش از ۱۰۰۰ نفر دیگر از جمله تعدادی از اعضای حزب الله، پزشکان در بیروت، روز سه شنبه بر اثر انفجار پیجرهایی که آنها برای برقراری ارتباط از آنها استفاده می کردند در سراسر لبنان زخمی شدند.

یک مقام حزب الله که نخواست نامش فاش شود، به رویترز گفت انفجار پیجرها “بزرگترین نقض امنیتی” بود که این گروه در نزدیک به یک سال درگیری با اسرائیل در معرض آن قرار گرفته بود.

انتهای پیام

language »