تاریخ انتشار: ۱۴۰۳-۰۶-۲۶ - 9:17 ب.ظ
موضوع:‌ سیاسی
شماره:‌ 94773

بیش از ۵۰۰ هزار درخواست پناهندگی در اروپا ظرف ۵ ماهه ۲۰۲۴

بیشترین درخواست با ۱۲۴ هزار مورد در آلمان ارسال ثبت شده است. با این حال، طبق اطلاعات، این رقم حدود ۳۰ هزار درخواست کمتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ بوده است. بیشتر پناهجویان از سوریه و افغانستان آمده‌اند.

سیاست شرق _ بنا بر داده‌های آژانس پناهندگی اتحادیه اروپا، که مقر آن در مالت است؛ از ژانویه تا پایان ژوئن ۲۰۲۴( ۵ ماه )، این آژانس در مجموع ۵۱۳ هزار درخواست جدید ثبت کرده است. این رقم در مقایسه با نیمه اول سال گذشته، شش هزار مورد کمتر است.

به نقل از دویچه وله، بیشترین درخواست با ۱۲۴ هزار مورد در آلمان ارسال ثبت شده است. با این حال، طبق اطلاعات، این رقم حدود ۳۰ هزار درخواست کمتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ بوده است. بیشتر پناهجویان از سوریه و افغانستان آمده‌اند.

۷۱ هزار از پناهجویان از سوریه بوده‌اند که افزایش معادل ۷‌درصد را نسبت به نیمه اول سال گذشته نشان می‌دهد. شمار پناهجویان افغان ۴۵ هزار بوده که حاکی از کاهشی ۱۸ درصدی است. ۳۷ هزار نفر هم از ونزوئلا تقاضای پناهندگی داده‌اند که تقریبا همه آنها به دلیل همزبانی با اسپانیا در این کشور بوده است.

در آمار ارائه شده از سوی آژانس پناهندگی اروپا، ۴.۵ میلیون پناهجوی اوکراینی که در پی حمله روسیه کشورشان را ترک کرده‌اند منظور نشده است.

انتهای پیام

language »