تاریخ انتشار: ۱۴۰۳-۰۵-۱۹ - 3:01 ب.ظ
موضوع:‌ سیاسی
شماره:‌ 92456

مجادله ایلان ماسک و مادورو، منجر به مسدود شدن “شبکه اکس” در ونزوئلا شد

مادورو، روز جمعه ۱۹ مرداد (۹ اوت)، ایلان ماسک را، به سوءاستفاده از "پلتفرم اکس" برای نفرت‌پراکنی میان شهروندان ونزوئلا،  پس از  انتخابات ریاست جمهوری  در این کشور متهم کرد.

سیاست شرق _ در حالی که ایلان ماسک، مالک شبکه اجتماعی اکس(توئیتر سابق)، علناً از مادورو که اخیراً برنده انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا اعلام شد ، انتقاد کرد و تا آنجا پیش رفت که مادورو را به تقلب در انتخابات متهم کرد، دولت ونزوئلا، دسترسی به شبکه اکس را مسدود نمود.

به نقل از اسیوشیتدپرس، مادورو در یک سخنرانی عمومی به ماسک پاسخ داد و به زبان اسپانیایی گفت که او از ریل خارج شده است. او همچنین به ماسک گفت که آنها می توانند اختلافات خود را به صورت فیزیکی حل نیز حل کنند!
پس از این مجادله میان رئيس‌جمهور ونزوئلا و ایلان ماسک، شبکه اکس در این کشور به مدت ۱۰ روز قطع شد. در میانه تظاهرات مخالفان مادورو، او ماسک را به “نفرت‌پراکنی و برانگیختن جنگ ” در کشورش متهم کرد.
مادورو، روز جمعه ۱۹ مرداد (۹ اوت)، ایلان ماسک را، به سوءاستفاده از “پلتفرم اکس” برای نفرت‌پراکنی میان شهروندان ونزوئلا،  پس از  انتخابات ریاست جمهوری  در این کشور متهم کرد.
رئیس‌جمهور ونزوئلا پس از راهپیمایی هوادارانش در یک سخنرانی که پنجشنبه‌شب از تلویزیون دولتی پخش شد، گفت: «ایلان ماسک به‌عنوان مالک اکس، تمام قوانین شبکه‌های اجتماعی را زیر پا گذاشته است.»
او همچنین بر آنچه “سوءاستفاده مخالفان حکومت از شبکه‌ اجتماعی اکس” قلمداد می‌کند تاکید و گفت که آنها از این پلتفرم برای ایجاد ناآرامی سیاسی بهره می‌گیرند.
مادورو همچنین افزود، پیشنهادی که از سوی کمیسیون ملی مخابرات ونزوئلا مطرح شده را امضا کرده است که بر مبنای آن شبکه اجتماعی اکس به مدت ۱۰ روز در این کشور از کار خواهد افتاد تا این شرکت بتواند مدارک خود را ارائه کند.
مادورو در مورد این روند جزئیات بیشتری ارائه نکرد و فقط گفت: «اکس ۱۰روز خاموش است و ماسک ۱۰ روز مسدود!»

مجادله مادورو و ماسک

نیکلاس مادورو ایلان ماسک را متهم کرد که پس از انتخابات مناقشه‌برانگیز در ونزوئلا که به پیروزی او منجر شده اتهاماتی را علیه او طرح کرده است.
ماسک، کارآفرین میلیاردر، رهبر ونزوئلا را با الفاظی از جمله “دیکتاتور” و “دلقک” مورد خطاب قرار داد و در مقابل مادورو او را به شعله‌ور کردن “نفرت، فاشیسم و ​​جنگ داخلی” در کشورش متهم کرده است.
ماسک همچنین در پستی در اکس او را به” تقلب بزرگ” در انتخابات متهم کرد.
کمیته برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا، پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد که مادورو با کسب ۵۱.۲ درصد آرا، برنده انتخابات شده است. طبق گفته آن‌ها، ادموندو گونزالس اوروتیا، نامزد مخالفان ۴۲.۲ درصد آرا را کسب کرده است.

با این حال، مخالفان دولت، مادورو را که از سال ۲۰۱۳ بر این کشور حکومت می‌کند به تقلب انتخاباتی متهم کرده‌اند. آن‌ها داده‌هایی از ۸۰ درصد از مناطق رای‌گیری را منتشر کردند که مدعی آیند که گونزالس ۶۷ درصد و مادورو تنها ۳۰ درصد آرا را کسب کرده‌اند.

اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد که “پیروزی” نیکلاس مادورو را در این انتخابات به رسمیت نمی‌شناسد. در بیانیه‌ای که شورای اتحادیه اروپا منتشر کرده، آمده است که این اتحادیه نمی‌تواند نتیجه‌ای را که شورای ملی انتخابات ونزوئلا در تاریخ ۲ ماه اوت (۱۲ مرداد) منتشر کرده، به رسمیت بشناسد.


طی دو هفته‌ اخیر،  تظاهرات‌ مخالفان مادورو  علیه نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در ونزوئلا، برگزار شد، که منجر به خشونت هایی از سوی دو طرف گردید.

آمریکا و اتحادیه اروپا، از مخالفان مادورو حمایت می کنند و مدعی بروز تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا هستند.

انتهای پیام

language »