تاریخ انتشار: ۱۴۰۳-۰۴-۲۵ - 9:25 ق.ظ
موضوع:‌ سیاسی
شماره:‌ 90268

پسکوف: آشکار بود، که جان ترامپ در خطر است

پسکوف : «پس از تلاش‌های متعدد برای حذف نامزدی ترامپ از صحنه سیاسی - با استفاده از اولین ابزار قانونی، دادگاه‌ها، دادستان‌ها، تلاش‌ها برای بی‌اعتبار کردن سیاسی و به خطر انداختن نامزد - برای همه ناظران خارجی آشکار بود، که جان او در خطر است.»

سیاست شرق _ کرملین روز یکشنبه گفت که دولت آمریکا را مسئول سوءقصد روز شنبه، علیه دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری آمریکا نمی داند، اما آن را به ایجاد فضایی متهم کرد که این حمله را برانگیخت.

به نقل از رویترز، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: ما معتقد نیستیم که تلاش برای حذف و ترور ترامپ توسط مقامات فعلی سازماندهی شده باشد.اما جو، پیرامون نامزدی ترامپ… آنچه را که آمریکا امروز با آن مواجه است، برانگیخت.

دونالد ترامپ، نامزد رقیب رئیس جمهور فعلی آمریکا، در جریان یک کاروزار انتخاباتی در پنسیلوانیا، از ناحیه گوش مورد اصابت گلوله قرار گرفت، حمله‌ای که اکنون به عنوان تلاش برای ترور مورد بررسی قرار گرفته است. مهاجم به ضرب گلوله کشته شد و مقامات مجری قانون گفتند که هنوز انگیزه فرد سوء قصد کننده را شناسایی نکرده اند.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، این حمله را محکوم کرد و گفت جایی برای این نوع خشونت در آمریکا وجود ندارد.

پسکوف گفت روسیه هرگونه خشونت در جریان مبارزه سیاسی را محکوم می کند.

اظهارات او منعکس کننده نظرات برخی از متحدان جمهوری خواه ترامپ بود، که بلافاصله بایدن را مقصر دانستند.

پسکوف گفت: «پس از تلاش‌های متعدد برای حذف نامزدی ترامپ از صحنه سیاسی – با استفاده از اولین ابزار قانونی، دادگاه‌ها، دادستان‌ها، تلاش‌ها برای بی‌اعتبار کردن سیاسی و به خطر انداختن نامزد – برای همه ناظران خارجی آشکار بود که جان او در خطر است.»

وی افزود: هیچ برنامه‌ای برای ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه برای تماس با ترامپ با توجه به این حادثه وجود ندارد.

پوتین گفته است که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بعید است چیزی را برای روسیه تغییر دهد و ریاست جمهوری ترامپ به روابط آمریکا و روسیه آسیب رسانده است. اما رهبر روسیه به اظهارات ترامپ مبنی بر اینکه می تواند به جنگ اوکراین پایان دهد علاقه عمومی نشان داده و گفته است که جزئیات را نمی داند، اما اصولاً از ایده پایان دادن به جنگ حمایت می کند.

برخی رهبران جهان، از کشورهای فرانسه، انگلیس، ترکیه، اوکراین، ایتالیا و غیره، حمله روز شنبه به دونالد ترامپ را محکوم کردند.

انتهای پیام

language »