تاریخ انتشار: ۱۴۰۳-۰۴-۰۷ - 1:08 ق.ظ
موضوع:‌ سیاسی
شماره:‌ 89307

اردوغان: با افزایش تنش ها با اسرائیل، ترکیه در کنار لبنان می ایستد

اردوغان: ترکیه در کنار مردم و دولت برادر لبنان می ایستد. من از دیگر کشورهای منطقه می خواهم که در همبستگی با لبنان بایستند.

سیاست شرق _ رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، روز چهارشنبه گفت که ترکیه در بحبوحه تنش های فزاینده با اسرائیل، با لبنان همبستگی می کند و از کشورهای منطقه نیز می خواهد که از بیروت حمایت کنند.

به نقل از رویترز، تنش‌های فرامرزی بین اسرائیل و حزب‌الله لبنان در هفته‌های اخیر تشدید شده است و نگرانی‌ها از جنگ همه‌جانبه اسرائیل و حزب‌الله را برانگیخته است . گلوله باران در سراسر مرز شمالی اسرائیل منجر به تخلیه ده ها هزار نفر از مناطق دو طرف مرز شده است.

اردوغان در سخنرانی خود در برابر قانونگذاران حزب عدالت و توسعه در پارلمان گفت که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، قصد دارد جنگ غزه را به منطقه گسترش دهد.

اردوغان گفت: “به نظر می رسد اسرائیل پس از تخریب و سوزاندن غزه، اکنون چشم خود را به لبنان معطوف کرده است. ما می بینیم که کشورهای غربی در پشت صحنه از اسرائیل حمایت می کنند.”

وی با بیان اینکه حمایت غرب از اسرائیل رقت انگیز است، گفت: برنامه های نتانیاهو برای گسترش جنگ به منطقه منجر به یک فاجعه بزرگ خواهد شد.

وی گفت: “ترکیه در کنار مردم و دولت برادر لبنان می ایستد. من از دیگر کشورهای منطقه می خواهم که در همبستگی با لبنان بایستند.”

دفتر اردوغان اواخر روز چهارشنبه اعلام کرد که رئیس جمهور ترکیه با نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان تلفنی گفتگو کرد و این پیام را تکرار کرد که ترکیه در کنار لبنان “در برابر سیاست های تهاجمی اسرائیل” می ایستد.

در این بیانیه آمده است: «رئیس جمهور اردوغان در این تماس گفت که تجاوزات اسرائیل باید هر چه سریعتر متوقف شود.

انتهای پیام

language »