تاریخ انتشار: ۱۴۰۳-۰۳-۱۳ - 9:29 ب.ظ
موضوع:‌ سیاسی
شماره:‌ 87665

سفیر چین در تهران،به وزارت خارجه احضار شد

دستیار وزیر امور خارجه ایران: انتظار این است که با توجه به همکاری‌های راهبردی دو کشور ایران و چین، دولت چین  مواضع خود را نسبت به این موضوع اصلاح نماید.

سیاست شرق _ وزارت امور خارجه ایران، در اعتراض به بیانیه مشترک چین و امارات، سفیر چین در تهران را احضار کرد.

سایت وزارت خارجه ایران نوشت:‌ سفیر چین در تهران  صبح امروز یکشنبه توسط محمد علی بک، دستیار وزیر و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض دولت جمهوری اسلامی ایران در خصوص تکرار حمایت دولت چین از ادعاهای بی‌اساس مندرج در  بند ۲۶ بیانیه پایانی نشست مشترک جمهوری خلق چین و امارات متحده عربی به وی ابلاغ و یادداشت اعتراض تسلیم او گردید.

سایت وزارت خارجه ایران اضافه کرد: در این دیدار مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه با یادآوری روابط ویژه و ممتاز ایران و چین،  احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها را به عنوان یکی از اصول شناخته شده و بنیادین در مناسبات بین المللی دانست و بر تعلق ابدی جزایر سه گانه ایرانی در خلیج فارس به جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

وی افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران هر ادعایی از هر طرفی در این خصوص را مردود و غیر قابل پذیرش می‌داند.

دستیار وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد؛ انتظار این است که با توجه به همکاری‌های راهبردی دو کشور ایران و چین، دولت چین  مواضع خود را نسبت به این موضوع اصلاح نماید.

وزارت خارجه ایران اضافه کرد: سفیر چین نیز اظهار داشت مراتب اعتراض دولت جمهوری اسلامی ایران را در اسرع وقت به  مقامات کشورش منعکس خواهد نمود.

انتهای پیام

language »