تاریخ انتشار: ۱۴۰۳-۰۳-۰۲ - 9:37 ق.ظ
موضوع:‌ سیاسی
شماره:‌ 86673

رویترز: نزدیک شدن آمریکا و عربستان به یک پیمان دفاعی مشترک/ هنوز موانعی وجود دارد

توافق دوجانبه "کم و بیش کامل" است، اما هشدار داد که برخی از عناصر، از جمله مسیری معتبر برای تشکیل کشور فلسطین و گام‌هایی برای ایجاد ثبات در غزه جنگ‌زده، هنوز باید تکمیل شود.

سیاست شرق _ ایالات متحده و عربستان سعودی به “مجموعه ای تقریبا نهایی از ترتیبات” برای یک پیمان دفاعی که شامل یک جزء هسته ای غیرنظامی است، دست یافته اند.

به نقل از رویترز، علی رغم این سطح از توافق، اما موانعی برای یک توافق منطقه ای گسترده تر که روابط بین اسرائیل و ریاض را عادی می کند، باقی مانده است.

یک مقام ارشد آمریکایی روز سه شنبه گفت که توافق دوجانبه “کم و بیش کامل” است، اما هشدار داد که برخی از عناصر، از جمله مسیری معتبر برای تشکیل کشور فلسطین و گام‌هایی برای ایجاد ثبات در غزه جنگ‌زده، هنوز باید تکمیل شود.

این مقام دولت بایدن که خواست نامش فاش نشود، گفت: “این کار انجام نشده است. هیچ کس در اینجا قرار نیست بگوید که دقیقاً مسئله حل شده است.”

این مقام آمریکایی، پس از سفر جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید که با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفتگو کرد، به خبرنگاران گزارش داد.

توافق ایالات متحده و عربستان سعودی به عنوان بخشی از یک “معامله بزرگ” در خاورمیانه است که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در تلاش برای احیای آن است.

انتهای پیام

language »