تاریخ انتشار: ۱۴۰۳-۰۲-۲۵ - 0:58 ق.ظ
موضوع:‌ سیاسی
شماره:‌ 86080

رویترز: نیروهای اسرائیلی، از شمال و جنوب، به غزه حمله کردند

برخی از شدیدترین درگیری ها برای هفته ها در شمال و جنوب غزه در جریان است. عملیات اسرائیل در رفح، که هم مرز با مصر است، یک گذرگاه اصلی را برای کمک‌ها بین المللی، بسته است

سیاست شرق _ نیروهای اسرائیلی، روز دوشنبه به اعماق ویرانه های لبه شمالی غزه حمله کردند، در حالی که در جنوب، تانک ها و نیروها از بزرگراهی، غیرنظامیان فلسطینی را به سمت رفح فراری می دهند.

برخی از شدیدترین درگیری ها برای هفته ها در شمال و جنوب غزه در جریان است. عملیات اسرائیل در رفح، که هم مرز با مصر است، یک گذرگاه اصلی را برای کمک‌ها بین المللی، بسته است، در حالی که گروه‌های بشردوستانه می‌گویند وضعیت ساکنین غزه، وخیم‌تر و بدتر می‌کند.

پس از آنکه حدود نیمی از جمعیت غزه پس از هشدار اسراییل برای تخلیه از شمال غزه در ماه اکتبر(مهر۱۴٠۲) به آنجا پناه بردند ، صدها هزار نفر، دوباره مجبور به فرار و ترک آنجا شدند.

این درحالی است که، مقامات بهداشتی غزه، خواهان فشار بین المللی برای بازگشایی و دسترسی از طریق مرز جنوبی هستند تا کمک ها، تجهیزات پزشکی و سوخت به ژنراتورهای برق و آمبولانس ها ارسال شود.

در این بیانیه آمده است: «مجروحان و بیماران به دلیل اینکه درمان و تدارکاتی وجود ندارد و نمی توانند سفر کنند و بتدریج دچار مرگ حواهند شد.

به گفته مقامات بهداشت غزه ، در حال حاضر تعداد جانباختگان فلسطینی در این جنگ، از مرز ۳۵۰۰۰ نفر فراتر رفته است و در ۲۴ ساعت گذشته ۵۷ نفر دیگر نیز کشته شدند.

انتهای پیام

language »