تاریخ انتشار: ۱۴۰۳-۰۲-۲۶ - 8:50 ق.ظ
موضوع:‌ سیاسی
شماره:‌ 86059

سناتور آمریکایی، بطور غیر مستقیم، خواهان حمله اتمی به غزه شد

گراهام: میتوانم این را بگویم. چرا برای آمریکا اشکالی ندارد که دو بمب اتمی روی هیروشیما و ناگازاکی بیندازد تا به جنگ آنها پایان دهد؟ چرا این کار برای ما خوب بود؟

سیاست شرق _ لیندسی گراهام، سناتور ارشد آمریکایی، جنگ اسرائیل در غزه را، با تصمیم آمریکا برای ریختن بمب اتم بر سر شهرهای ناگازاکی و هیروشیما در ژاپن مقایسه کرد.

به نقل از نیوزویک، این سناتور منتخب کارولینای جنوبی و طرفدار سرسخت دونالد ترامپ، در گفتگو با تلویزیون ان‌بی‌سی نیوز گفت که زمان جنگ با آلمان‌ها و ژاپنی‌ها پس از پرل هاربر، آمریکا با بمباران هیروشیما و ناگازاکی با تسلیحات هسته‌ای به جنگ پایان داد و آن تصمیم درستی بود.

وی در ادامه افزود: به اسرائیل بمب‌هایی که نیاز دارند را بدهید تا جنگ تمام شود. آنها نمی‌توانند شکست بخورند.

گراهام در پاسخ به این سوال که چرا رونالد ریگان، رئیس جمهور وقت آمریکا، سلاح های خاصی را از اسرائیل در طول جنگ در لبنان در دهه ۱۹۸۰ دریغ کرد اما رویکرد مشابه بایدن در شرایط فعلی درست نیست؟، یک بار دیگر مساله جنگ جهانی دوم را به میان آورد.

این سناتور حامی سفت و سخت اسرائیل بیان کرد: میتوانم این را بگویم. چرا برای آمریکا اشکالی ندارد که دو بمب اتمی روی هیروشیما و ناگازاکی بیندازد تا به جنگ آنها پایان دهد؟ چرا این کار برای ما خوب بود؟

او اضافه کرد: بنابراین برای نجات اسرائیل به عنوان یک کشور یهود، هر کاری که باید انجام دهید، انجام دهید.

این سناتور آمریکایی، در برنامه‌ای که به طور مستقیم در حال پخش بود بطور غیرمستقیم، پیشنهاد کرد برای محافظت از اسرائیل، بمب های هسته ای را روی غزه پرتاب کنند.

یک ویدئو ۳٠ ثانیه ای در شبکه اجتماعی ایکس از سخنان سخنان گراهام، با این شرح : “لیندسی گراهام در حال عصبانیت است.” تا اوایل بعدازظهر یکشنبه تقریباً ۱ میلیون بازدید و نزدیک به ۱۰۰۰ بازتوییت دریافت کرده است.

وکیل جورج کانوی ویدیو را بازتوییت کرد و نوشت: “@LindseyGrahamSC شرم آور است.”

این سخنان با انتقادات بسیاری روبرو شد.

انتهای پیام/

language »