تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۰۸-۲۵ - 2:04 ق.ظ
موضوع:‌ سیاسی
شماره:‌ 74977

واکنش ایران به قطعنامه ضد ایرانی کانادا

حامیان این قطعنامه، در حالی قطعنامه علیه ایران را به رای می برند که خود به قطعنامه‌ای که خواستار توقف حمام خون و قتل عام زنان و کودکان فلسطینی توسط رژیم اسرائیل بود، رای منفی دادند! این تضاد در واقع نقاب از رویه‌های استاندارد دوگانه‌ای را که آنها در قبال حقوق بشر به کار می‌گیرند، آشکار می‌کند.

سیاست شرق _ زهرا ارشادی سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد گفت: جمهوری اسلامی ایران قطعنامه مغرضانه و با انگیزه سیاسی را که وضعیت حقوق بشر در کشور ما را هدف قرار می دهد، به شدت رد می کند. در حالی که ما اذعان داریم که همیشه جا برای پیشرفت وجود دارد، ضروری است که ماهیت گزینشی، جانبدارانه و ریاکارانه اتهامات علیه ما را مورد بحث قرار دهیم.

زهرا ارشادی سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل، روز چهارشنبه به وقت محلی، در سخنانی در کمیته سوم هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل افزود: بیایید توجه خود را به کانادا، بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایالات متحده و رژیم اشغالگر و آپارتاید اسرائیل معطوف کنیم – بازیگران همیشگی نقض حقوق بشر و مظنونین همیشگی! کانادا و حامیان این قطعنامه، در حالی قطعنامه علیه ایران را به رای می برند که خود به قطعنامه‌ای که خواستار توقف حمام خون و قتل عام زنان و کودکان فلسطینی توسط رژیم اسرائیل بود، رای منفی دادند! این تضاد در واقع نقاب از رویه‌های استاندارد دوگانه‌ای را که آنها در قبال حقوق بشر به کار می‌گیرند، آشکار می‌کند. شاید وقت آن رسیده است که گروه دوستان حمایت از ذبح کودکان را تشکیل دهند!

معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل، در قسمتی دیگر از سخنانش افزود: جمهوری اسلامی ایران به ترویج و حمایت از حقوق بشر معتقد است و به همکاری سازنده خود با سازوکارهای حقوق بشر سازمان ملل و همچنین دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل ادامه خواهد داد.

وی در پایان گفت: با این حال، بهره برداری از حقوق بشر برای انگیزه های سیاسی باید همه کشورهای عضو را نگران کند. به جای هدف قرار دادن انتخابی برخی کشورها برای تامین منافع سیاسی، باید به طور جمعی رویکردی بی طرفانه برای رسیدگی واقعی به نقض حقوق بشر در مقیاس جهانی اتخاذ کنیم.

انتهای پیام

language »