... امروز: جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۰ مهر ۱۴۰۳ - 0:33 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

واکنش ها به حمله اسرائیل به مواضع یونیفل

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با اعتراض به آتشباری اخیر ارتش اسرائیل بر مواضع نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در جنوب لبنان (یونیفیل)، این اقدام را "غیرقابل قبول" توصیف کرد.

سیاست شرق _ به گفته یونیفیل، نیروهای اسرائیلی به سمت مواضع نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در ناقوره، در منطقه مرزی جنوب لبنان، شلیک کرده‌‌اند.در همین حال سخنگوی یونیفیل روز پنجشنبه ۱۰ اکتبر (۱۹ مهر) توضیح داد که این منطقه و اطراف آن “مجدادا مورد اصابت قرار گرفته‌ است”.

بورل شلیک به مواضع یونیفیل را “اقدامی غیرقابل قبول” دانست

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با اعتراض به آتشباری اخیر ارتش اسرائیل بر مواضع نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در جنوب لبنان (یونیفیل)، این اقدام را “غیرقابل قبول” توصیف کرد.

او همچنین گفت که “اسرائیل موظف است به قوانین بین‌المللی بشردوستانه احترام بگذارد.”

همچنین، کشورهای فرانسه، اسپانیا و ایتالیا نیز از اسرائیل خواسته‌اند درباره شلیک به مواضع حافظان صلح سازمان ملل در لبنان شفاف‌سازی کند.

گیدو کروستو، وزیر دفاع ایتالیا روز پنجشنبه ۱۰ اکتبر (۱۹ مهر) در واکنش به این حادثه گفت: «حمله به پایگاه‌های یونیفیل کاملا غیرقابل قبول است و به طور آشکارا قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند.»

وزارت خارجه فرانسه نیز ضمن ابراز نگرانی از اسرائیل خواست در این باره اطلاع‌رسانی کند. وزارت خارجه اسپانیا نیز خواستار تضمین امنیتی برای سربازان سازمان ملل شد.

فرانسه خواهان توضیح اسرائیل درباره شلیک به مواضع یونیفیل شد

وزارت امور خارجه فرانسه در واکنش به آتشباری اخیر ارتش اسرائیل بر مواضع نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در جنوب لبنان (یونیفیل) خواستار ارائه توضیح توسط تل‌آویو شد.

در بیانیه وزارت خارجه فرانسه در این زمینه آمده است: «فرانسه نگران است و هرگونه حمله‌ای را که امنیت ماموریت یونیفیل را به خطر می‌اندازد، محکوم می‌کند».

در ادامه گفته شده است: «ما منتظر توضیحات مقامات اسرائیلی هستیم. حفاظت از نیروهای حافظ صلح یک تعهد است که برای همه طرفین درگیری‌ها، صدق می‌کند.»

وزارت خارجه پاریس همچنین اعلام کرد که هیچ یک از ۷۰۰ سرباز فرانسوی در میان مجروحان ناشی از این حمله نبوده‌اند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »