... امروز: جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - 1:40 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

اعتراف نخست وزیر سابق اسرائیل، به ترور عماد مغنیه در ۲۰۰۸

ایهود اولمرت اعتراف کرد که ترور «عماد مغنیه» در دمشق، کار سرویس های امنیتی اسرائیل بود.

سیاست شرق _ ایهود اولمرت، نخست وزیر سابق اسرائیل، برای اولین بار اعتراف کرد که اسرائیل مسئول ترور عماد مغنیه، در دمشق، در سال ۲۰۰۸ است.

به نقل از کانال ۱۳ اسرائیل، ایهود اولمرت، دوازدهمین نخست‌وزیر اسرائیل از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ میلادی، که از ماه ژانویهٔ ۲۰۰۶ و در پی مرگ مغزی آریل شارون، نخست‌وزیر اسرائیل شد، اعتراف کرد که ترور «عماد مغنیه» در دمشق، کار سرویس های امنیتی اسرائیل بود.

عماد فایز مغنیه ( حاج رضوان )، فرمانده زیرک و شجاع ۴۵ ساله حزب الله لبنان، که زندگی خود را در جبهه‌ مقاومت لبنان گذراند، به گفته خودش تأثیرات زیادی از شهید مصطفی چمران داشته است.

شهید مغنیه در اوایل جوانی به فعالیت در جنبش حزب الله آزادی فلسطین پیوست و سپس از لبنان خارج شد، حزب الله در آن سالها تازه تاسیس شد و مغنیه بعد از مدتی، به یگان عملیات ویژه حزب الله لبنان پیوست.

رفته رفته ذکاوت و شجاعت عماد مغنیه او را به کابوس سرویس‌های امنیتی آمریکا، اسرائیل و اتحادیه اروپا تبدیل کرد. پلیس فدرال آمریکا ( اف بی آی ) از او تصویری نمی‌یافت و از این رو مدعی شد او دو بار جراحی پلاستیک کرده تا شناسایی نشود. پلیس فدرال ۵ میلیون دلار برای کشتن او تعیین کرد و سیا در ازای دریافت هر گونه اطلاعات از آن ۲۵ میلیون دلار پول تعیین کرد.

در نهایت، عماد مغنیه در سال ۲۰۰۸ (۱۳۸۶) در جریان انفجار یک خودرو، در دمشق سوریه به شهادت رسید. پس از شهادت وی، حزب الله اسرائیل را مسئول ترور این مقام ارشد نظامی خود دانست، ولی اسرائیل هیچوقت به این ترور، اعتراف نکرده بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »