... امروز: سه شنبه - ۰۳ مهر - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - 6:29 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

نشست پزشکیان با نمایندگان ادیان الهی در نیویورک

پزشکیان: هیچ پیامبری نیامده که بگوید براساس حق عمل نکنید، با مردم رو راست نباشید، دروغ بگویید! هیچ پیامبری ستم به مظلوم را تحمل نکرده است.

سیاست شرق _ «مسعود پزشکیان»، رئیس جمهور اسلامی ایران،که برای نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است، با نمایندگان مسیحیان، یهودیان و مسلمانان دیدار و گفت و گو کرد.

به نقل از ایرنا، در ابتدای این نشست، ابتدا نمایندگان ادیان الهی به بیان نظرات و دیدگاههای مختلف پرداختند .

در ادامه، آقای پزشکیان، با اشاره به تعارض بین سیاست های اعلامی و اعمالی برخی دولت ها نسبت به حقوق بشر گفت: در دنیایی که زندگی می کنیم به ما دروغ می‌گویند. در این دنیا از آزادی و انسانیت و حقوق بشر نام می‌برند، اما انسان‌ها را بمباران و نابودشان می‌کنند. آن‌وقت اگر در گوشه‌ای اتفاقی افتاد، زمین و زمان را به هم می‌ریزند که ای داد چرا نشسته‌اید؟ حقوق انسانی را در فلان مملکت نادیده گرفته‌اند اما دارید زن و کودک و پیر و جوان را نابود می‌کنید؛ از فاشیست ترین، نسل‌کُش ترین و جانی ترین انسان‌ها با قدرت دفاع می کنید و شرم هم نمی‌کنید.

رئیس جمهور ایران افزود: کره خاکی از ظلم و زور و ستم رنج می‌برد، چرا انسان باید حق دیگری را نادیده بگیرد و به حق دیگران تجاوز کند.

آقای پزشکیان گفت: هیچ پیامبری نیامده که بگوید براساس حق عمل نکنید، با مردم رو راست نباشید، دروغ بگویید! هیچ پیامبری ستم به مظلوم را تحمل نکرده است.

رئیس جمهور ایران افزود: شعار سازمان ملل صلح و عدالت و توسعه است. در مقابل در همین روزها در لبنان، زنان و کودکان و مردان و پیرمردان را بمباران می‌کنند و اسم تمدن را روی خود گذاشته‌اند، شرم‌آور است.

در این نشست، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه، مهدی سنایی معاون سیاسی دفتر رییس جمهوری،  امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل،  حاجی‌میرزایی رئیس دفتر رئیس‌جمهور،  علی طیب‌نیا مشاور عالی رئیس‌جمهور ، سید محمد مهدی طباطبایی معاون ارتباطات دفتر رئیس‌جمهور  حضور داشتند.

پزشکیان قرار است ۳۰ دقیقه بامداد چهارشنبه به وقت تهران برای نخستین بار در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »