... امروز: سه شنبه - ۰۳ مهر - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - 5:34 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

ابراز نگرانی آمریکا نسبت به افزایش تنش در منطقه

مقام آمریکایی: دست‌کم در خاطرات اخیر نمی‌توانم دوره‌ای را به خاطر بیاورم که در آن تشدید یا تشدید منجر، به تنش‌زدایی اساسی شد و به تثبیت عمیق اوضاع منجر شد.

سیاست شرق _ وضعیت هفته گذشته در دو سوی مرز جنوبی لبنان، زمانی تشدید شد که اسرائیل حملات مخفیانه ای را انجام داد که پیجرها و واکی تاکی هایی در لبنان و سوریه را منفجر کرد، که منجر به جان باختن و زخمی شدن تعدادی از اعضای حزب الله و تعداد زیادی از مردم لبنان گردید.

اسرائیل در پی آن حملات هوایی به بیروت و جنوب لبنان انجام داد که در روزهای اخیر موجب جان باختن صدها غیرنظامی و از جمله فرماندهان حزب الله گردید؛ که در پی آن، حزب‌الله یک روز بعد حملات موشکی و پهپادی را علیه اسرائیل آغاز کرد، تا پاسخی به اقدامات تحریک آمیز تلاویو باشد.

حزب الله لبنان، با حملات موشکی به سایت‌های اسرائیلی از جمله پایگاه هوایی رامات دیوید در شرق حیفا پاسخ سخت تری به حملات خوابی داده است.

در همین رابطه،به نقل از سی ان ان(CNN)، برخی مقامات آمریکایی گفتند که ایالات متحده ارزیابی می کند که نه اسرائیل و نه حزب الله علاقه ای به یک جنگ تمام عیار ندارند. اما یک مقام ارشد وزارت امور خارجه این کشور، روز دوشنبه به خبرنگاران نسبت به استراتژی «تشدید برای کاهش تنش» اسرائیل ابراز تردید کرد.

این مقام وزارت امور خارجه روز دوشنبه در حاشیه این نشست به خبرنگاران گفت: «دست‌کم در خاطرات اخیر نمی‌توانم دوره‌ای را به خاطر بیاورم که در آن تشدید یا تشدید منجر، به تنش‌زدایی اساسی شد و به تثبیت عمیق اوضاع منجر شد».

این مقام گفت: بزرگترین نگرانی در حال حاضر این است که ایران که حامی کلیدی حزب الله است درگیر شود.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، روز دوشنبه نسبت به «عواقب خطرناک» پس از حملات اسرائیل هشدار داد.

به گفته وزارت بهداشت لبنان، بمباران گسترده هوایی حداقل ۴۹۲ کشته برجای گذاشت که ۳۵ کودک و ۵۸ زن بودند. این وزارتخانه گفت که حداقل ۱۶۴۵ نفر زخمی شده اند.

آمار تلفات یک روزه آن را به مرگبارترین ۲۴ ساعت درگیری در این کشور از زمان جنگ سال ۲۰۰۶ بین اسرائیل و حزب الله تبدیل کرده است.

از سوی دیگر، ارتش اسرائیل اعلام کرد که حزب الله روز دوشنبه بیش از ۲۰۰ موشک به سمت اسرائیل شلیک کرد .

به گفته یک مقام اسرائیلی، اسرائیل به ایالات متحده گفته است که هدف حملات این کشور جنگ تمام عیار نیست. در عوض، هدف اسرائیل بازگرداندن ۷۰۰۰۰ از ساکنان شمال است که از ۸ اکتبر ۲۰۲۳ و پس از عملیات طوفان الاقصی آواره شده اند.مسئله ای که در سخنرانی اخیر سیدحسن نصرالله،دبیرکل حزب الله لبنان، با آن مخالفت شده و بازگشت آنها، منوط به آتش بس و تعیین تکلیف وضعیت غزه شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »