... امروز: جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - 11:03 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

بلینکن:حماس، “تغییرات متعددی” را برای آتش بس پیشنهاد کرده است

بلینکن: برخی از پیشنهادات متقابل حماس "قابل اجرا" هستند و او معتقد است شکاف هایی بین دو طرف(اسراییل و حماس) را می توان پر کرد.

سیاست شرق _ آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، روز چهارشنبه گفت: حماس «تغییرات متعددی» را برای آتش بس پیشنهاد کرده است، اما واشنگتن و میانجی‌ها به تلاش خود ادامه خواهند داد.

به نقل از رویترز، بلینکن افزود: حماس در واکنش به پیشنهاد آتش‌بس برای پایان دادن به جنگ غزه، خواهان برخی تغییرات غیرقابل اجرا است.

حماس روز سه‌شنبه به طور رسمی به پیشنهاد آتش‌بس آمریکا که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در ۳۱ مه ارائه کرده بود، پاسخ داد که شامل آتش‌بس و آزادی تدریجی اسرای اسرائیلی در غزه در ازای فلسطینی‌های زندانی در اسرائیل می‌شود که در نهایت منجر به پایان دائمی جنگ می‌شود.

بلینکن در یک کنفرانس خبری در دوحه گفت: حماس نزدیک به دو هفته صبر کرد و سپس تغییرات بیشتری را پیشنهاد کرد که تعدادی از آنها فراتر از مواضعی است که قبلا اتخاذ کرده بود و پذیرفته بود.

یکی از مقامات حماس به رویترز گفت که این پاسخ مواضع خود را مبنی بر اینکه آتش بس باید به پایان دائمی خصومت ها در غزه، عقب نشینی نیروهای اسرائیلی، بازسازی محدوده فلسطین و آزادی اسرای فلسطینی در اسرائیل منجر شود، تأیید کرد.

بلینکن گفت که برخی از پیشنهادات متقابل حماس “قابل اجرا” هستند و او معتقد است شکاف هایی که بین دو طرف باقی مانده است را می توان پر کرد.

مذاکره‌کنندگان آمریکا، مصر و قطر ماه‌هاست که برای میانجی‌گری برای برقراری آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها که گفته می‌شود بیش از ۱۰۰ نفر از آنها در غزه اسیر هستند، تلاش می‌کنند.بلینکن گفت: «اما در روزهای آینده، ما به فشار فوری با شرکای خود با قطر و مصر ادامه خواهیم داد تا این توافق را ببندیم».

او افزود: “ما مصمم هستیم که تلاش کنیم شکاف ها را پر کنیم، و من معتقدم که این شکاف ها قابل پل زدن هستند. این بدان معنا نیست که آنها پل خواهند شد، زیرا باز هم، در نهایت به بله گفتن مردم بستگی دارد.

بر اساس آمار اسرائیل، بیش از ۱۲۰۰ نفر در ۷ اکتبر توسط حماس کشته و بیش از ۲۵۰ نفر به گروگان گرفته شدند. گفته می شود بیش از ۱۰۰ گروگان در غزه اسیر هستند.به گفته مقامات بهداشتی غزه، اسرائیل حمله هوایی، زمینی و دریایی را به خاک فلسطین انجام داد که در آن بیش از ۳۷۰۰۰ فلسطینی کشته و بیش از ۷۸۰۰۰ نفر دیگر، زخمی شدند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »