... امروز: جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 8:39 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
کپی شد!
0

دستگیری بیش از ۱۳٠ دانشجوی حامی فلسطین در دانشگاه کالیفرنیا

سیاست شرق _ بیش از ۱۳۰ معترض حامی فلسطین، صبح پنجشنبه در دانشگاه کالیفرنیا، که یکی از برترین دانشگاه های دولتی آمریکا محسوب می شود، توسط پلیس بازداشت شدند.

به نقل از خبرگزاری شینهوا، گشت بزرگراه کالیفرنیا گفت که حداقل ۱۳۲ نفر در جریان این عملیات دستگیر شدند.

ساعاتی قبل از سپیده دم، افسران گشت بزرگراه کالیفرنیا با تجهیزات ضد شورش از اردوگاهی که هفته گذشته توسط معترضان در حمایت از فلسطینی ها در بحبوحه درگیری های جاری اسرائیل و حماس در غزه برپا شده بود، مداخله کردند، افسران چندین آژانس، از جمله گشت بزرگراه کالیفرنیا و اداره پلیس لس آنجلس، در این اقدام در محوطه دانشگاه شرکت کردند.

دانشگاه USLA، روز سه شنبه، برپایی اردوگاه را در محوطه دانشگاه “غیرقانونی” اعلام کرد و هشدار داد که معترضان باید منطقه را ترک کنند. این دانشگاه پس از یک شب درگیری خشونت‌آمیز بین معترضان طرفدار فلسطین و معترضان متقابل طرفدار اسرائیل در محوطه دانشگاه، تمامی کلاس‌های درس چهارشنبه را لغو کرد.

به گزارش دیلی بروین، روزنامه دانشجویی دانشگاه، پلیس به دستگیری معترضان اردوگاه تا اوایل صبح پنج شنبه ادامه داد.

در این گزارش آمده است که برخی از معترضان دستگیر شده در اتوبوس هایی که به عنوان حمل و نقل زندانیان لس انجلس مشخص شده اند، جابجا شده اند. گفته می شود، مشخص نیست، این دانشجویان با چه اتهاماتی و یا مشکلاتی در آینده مواجه شوند.

پس از دستگیری بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض ماه گذشته در دانشگاه کلمبیا در نیویورک، تظاهرات طرفداران فلسطینی در کالج ها و دانشگاه ها در سراسر ایالات متحده گسترش یافته است.

صدها معترض در سرکوب تظاهرات حامی فلسطین، باپرپایی اردوگاه‌ها در دانشگاه‌های سراسر آمریکا، در این هفته دستگیر شدند، دانشجویانی که با اعتراضات مسالمت آمیز، مخالفت خود را با جنگ در غزه و اقدامات غیر انسانی اسرائیل، نشان دادند.

در همین رابطه، نخست اسراییل، اقدامات مقامات دانشگاهی آمریکا را، در مقابل دانشجویان ناکافی اعلام کرد. وی این اعتراضات دانشجویی را، مرتبط با گروههای یهودی ستیز عنوان نمود، اتهامی که با واکنش تند برنی سندرز، نماینده مستقل آمریکایی مواجه شد.

دانشگاه کالیفرنیا  یکی از بزرگ‌ترین سامانه دانشگاهی در آمریکا است و متشکل از ده دانشگاه، یک دانشکده حقوق و یک آزمایشگاه ملی است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »