علی بابا یک بازیگر مهم در چشم انداز هوش مصنوعی در بازار آسیا است و دارای بزرگترین مقیاس خدمات ابری در آسیا و رتبه چهارم در سطح جهانی است.
سیاست شرق _ غول تجارت الکترونیک علی بابا، می گوید که به افزایش سرمایه گذاری خود در هوش مصنوعی ادامه می دهد و هدف آن ایجاد تغییرات متحول کننده در چشم انداز تجاری خود است.
به نقل از خبرگزاری چینی شین هوا؛ علی بابا اخیرا اعلام کرد که در سه سال آینده بیش از ۳۸۰ میلیارد یوان (حدود ۵۳ میلیارد دلار آمریکا) در ساخت زیرساخت های سخت افزاری ابری و هوش مصنوعی سرمایه گذاری خواهد کرد.
ادی وو، مدیرعامل گروه علی بابا، در ماه فوریه گفت: «ما بر تجارت الکترونیک داخلی و خارجی، فناوریهای رایانش ابری و محصولات پلتفرم اینترنتی تمرکز خواهیم کرد.»
وو گفت که توسعه هوش مصنوعی تغییرات قابل توجهی را در صنعت ایجاد می کند. سرمایهگذاری برنامهریزیشده ما در زیرساختهای ابری و هوش مصنوعی طی سه سال آینده، قرار است از آنچه در دهه گذشته خرج کردهایم، بیشتر شود.
انتظار میرود این گروه، افزایش سرمایهگذاری قابل توجه در تحقیق و توسعه مدلهای پایه هوش مصنوعی، فناوریهای پیشرفته گروه و موقعیت پیشرو آن را در صنعت حفظ کند و در عین حال توسعه برنامههای کاربردی بومی هوش مصنوعی را نیز هدایت کند.
علی بابا یک بازیگر مهم در چشم انداز هوش مصنوعی در بازار آسیا است و دارای بزرگترین مقیاس خدمات ابری در آسیا و رتبه چهارم در سطح جهانی است.
از طریق ادغام عمیق فناوری های ابری و هوش مصنوعی، Alibaba Cloud قصد دارد به یکی از بزرگترین شبکه های محاسبات ابری تبدیل شود که هوش AI را ارائه می دهد.
وو گفت: «ما پیشبینی میکنیم ۹۰ درصد توکنهای آینده، خروجی هوشمند تولید شده توسط مدلها، از طریق شبکههای ابری ایجاد و پردازش شوند، زیرا تنها معماری ابری میتواند به طور موثر چنین نیازهای محاسباتی عظیمی را برطرف کند.
او گفت که سه سال آینده می تواند شدیدترین و اساسی ترین دوره برای توسعه زیرساخت های ابری در تاریخ علی بابا باشد.
وو گفت که این شرکت با استفاده از مراکز داده توزیع شده در سطح جهانی، این منابع را با سرعت و دسترسی بی نظیر به توسعه دهندگان برنامه در سراسر جهان تحویل خواهد داد.
او گفت: «اگر هوش مصنوعی یکی از رایجترین کالاها در آینده باشد، درست مانند برق امروز، شبکههای رایانش ابری مانند یک شبکه برق عمل میکنند.
علی بابا همچنین به پیشرفت ادغام هوش مصنوعی با پلتفرم تجارت الکترونیکی خود Taobao ادامه خواهد داد تا مصرف سبک زندگی را بازتعریف کند.
Taobao در حال توسعه چندین ابتکار مبتنی بر هوش مصنوعی برای افزایش تعامل مصرف کننده و کارایی تراکنش است.
وو گفت که راه حل های آینده مبتنی بر هوش مصنوعی نیز در سناریوهای مختلف مصرف، از جمله تصمیم گیری های خرید، اعمال خواهند شد.
او گفت: “ما معتقدیم هوش مصنوعی به عنوان یک محرک مهم در ارتقاء تعامل کاربر و ارزش تجاری Taobao عمل می کند.”
علی بابا همچنین در نظر دارد Amap خود را از یک ابزار ناوبری به یک دروازه خدمات سبک زندگی با تعبیه نوآوری های هوش مصنوعی تبدیل کند. وو گفت که آمپ با ۱۷۰ میلیون کاربر فعال روزانه خود امیدوار است به نسل بعدی پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی چین برای تجارب مصرف کنندگان مبتنی بر مکان تبدیل شود.
برای پاسخگویی به نیازهای توسعه هوش مصنوعی در تجارت مصرف کننده، گروه علی بابا اخیراً صدها موقعیت استخدامی را اعلام کرده است. فناوری هوش مصنوعی و موقعیت های تحقیق و توسعه مرتبط با محصول ۹۰ درصد از این موقعیت های جدید را تشکیل می دهند. آنها در فناوریها و برنامههای کاربردی مانند متن، مدلهای بزرگ چند وجهی و عامل هوش مصنوعی مشغول خواهند بود.
وو گفت: “ما هوش مصنوعی را بهعنوان فرصتی برای تحول صنعت در یک نسل در نظر میگیریم. هدف اصلی ما دستیابی به هوش عمومی مصنوعی (AGI) است که به طور مداوم مرزهای هوشمندی مدل را پیش میبرد.
انتهای پیام