... امروز: چهارشنبه - ۰۲ آبان - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - 2:56 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

بلینکن: اسرائیل، از فرصت پیش آمده جهت پایان جنگ در غزه، استفاده کند

سیاست شرق _ آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، روز چهارشنبه از اسرائیل خواست تا از فرصت پیش آمده، جهت پایان جنگ در غزه، استفاده کند.

به نقل از رویترز، بلینکن در حضور خبرنگاران مدعی شد که اسرائیل به بسیاری از اهداف خود از جمله «نابود کردن حماس» به عنوان یک نیروی نظامی و از بین بردن بیشتر رهبری آن، از جمله سنوار دست یافته است و باید به دنبال بازگرداندن گروگان های باقی مانده(اسرا) در غزه و پایان دادن به جنگ باشد.

وزیر امورخارجه امریکا، در حالی که آماده عزیمت تلاویو و ریاض، برای دور بعدی سفرای خود به خاورمیانه بود، همچنین مدعی شد: اکنون زمان تبدیل این موفقیت ها، به یک موفقیت استراتژیک پایدار است.

او گفت: «تمرکز باید روی بازگرداندن گروگان‌ها (اسرا) به خانه، پایان دادن به این جنگ و داشتن یک برنامه روشن برای آنچه در پی خواهد آمد باشد.

وزیرخارجه امریکا افزود که، آنچه در غزه پیش خواهد آمد حیاتی خواهد بود و باید “برنامه های روشن و ملموس” برای آینده این منطقه ساحلی وجود داشته باشد که نه توسط حماس و نه اسرائیل کنترل نمی شود.

او گفت: “ما باید جنگ را به گونه ای پایان دهیم که حماس را بیرون نگه دارد و مطمئن شود که اسرائیل نمی خواهد بماند.”

بلینکن همچنین گفت که اسرائیل باید اقدامات بیشتری انجام دهد تا اطمینان حاصل شود که منابع انسانی کافی به افرادی که در شرایط وخیم زندگی می‌کنند، می‌رسد.

وزیرخارجه امریکا همچنین گفت: «ما شاهد پیشرفت بوده‌ایم، اما کافی نیست.

حملات اسرائیل به غزه، پس ۷ اکتبر ۲۰۲۳ توسط حماس، که منجر به کشته شدن ۱۲۰۰ نفر و اسارت ۲۵۱ نفر شد، موجب جان باختن بیش از ۴۲۰۰۰ نفر( که عمدتا زنان و کودکان بودند) و مجروح شدن نزدیک به ۱۰۰هزار فلسطینی دیگر در غزه، منطقه ای که محاصره، ویران و اکثر جمعیت آن را مجبور به ترک خانه های خود شدند، شده است.

با این حال، دولت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، هیچ چشم‌انداز روشنی برای غزه پس از جنگ تدوین نکرده است و از سویی دیگر، گروه حماس نیز، همچنان در غزه، فعالیت نظامی خود را حفظ و با ارتش اسرائیل درگیر می شود.

از سویی دیگر، نگرانی گسترده‌ای وجود دارد که اسرائیل قصد داشته باشد که فلسطینی‌ها را مجبور به بخش‌های وسیعی از نوار غزه نموده، تا امکان کنترل بیشتر بر این منطقه را فراهم کند و به طور بالقوه اجازه دهد شهرک‌نشینان یهودی پس از عقب‌نشینی آنها در سال ۲۰۰۵، بازگردند.

در همین رابطه، بلینکن تکرار کرد که ایالات متحده هرگونه اشغال غزه توسط اسرائیل را رد می کند و گفت که نتانیاهو به او اطمینان داده است که اسرائیل چنین برنامه ای ندارد، علیرغم فشار بسیاری از اعضای حزب خود برای اجازه دادن به شهرک نشینان برای بازگشت.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »