... امروز: جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - 6:58 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

مخالفت دبیرکل سازمان ملل با درخواست نخست وزیر اسرائیل

گوترش: نیروهای حافظ صلح سازمان ملل، در لبنان و در تمامی موقعیت های خود باقی خواهند ماند و هرگونه حمله به آن ها «جنایت جنگی» محسوب می شود..

سیاست شرق _ دبیرکل سازمان ملل، با درخواست نخست وزیر اسرائیل، برای خروج نیروهای یونیفل از مواضع خود در جنوب لبنان، مخالفت کرد.

آنتونیو گوترش، در پاسخ به درخواست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، برای خروج نیروهای یونیفل از جنوب لبنان، اعلام کرد که« نیروهای حافظ صلح سازمان ملل، در لبنان و در تمامی موقعیت های خود باقی خواهند ماند و هرگونه حمله به آن ها «جنایت جنگی» محسوب می شود.

به گفته استفان دوجاریک، معاون دبیرکل و سخنگوی سازمان ملل، گوترش بر ضرورت حفظ امنیت نیروها و تجهیزات سازمان ملل تأکید کرده و از تمامی طرف ها خواسته است که از هرگونه اقدامی که به این نیروها آسیب برساند، خودداری کنند.

بر اساس بیانیه یونیفل، بامداد یکشنبه دو تانک «مرکاوا» وابسته به ارتش اسرائیل، دروازه اصلی یکی از پایگاه های یونیفل را تخریب کرده و وارد آن شدند. پس از ۴۵ دقیقه حضور در این پایگاه، نیروهای اسرائیلی این محل را ترک کردند.

در همین حال، در پی شلیک های بعدی در نزدیکی همان پایگاه، ۱۵ سرباز یونیفل دچار مشکلات پوستی و معده ناشی از دود غلیظ شدند.

پیش از این نیز، در حملات ارتش اسرائیل به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در جنوب لبنان، چهار نفر از آنها، دچار آسیب های جدی شده بودند، که به بیمارستان منتقل و تحت عمل جراحی قرار گرفتند. این اقدام ارتش اسرائیل، با محکومیت های جهانی روبرو شد.

هم اکنون، ۱۰۰۵۰ نفر، نیروی حافظ صلح سازمان ملل متحد، از ۵۰ کشور جهان، با تصویب شورای امنیت سازمان ملل متحد، در جنوب لبنان مستقر هستند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »