... امروز: جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - 9:34 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

حمله مجدد ارتش اسرائیل به نیروهای حافظ صلح در لبنان

در بیانیه یونیفل همچنین آمده است که موقعیت این سازمان در شهر رامیه در جنوب لبنان به دلیل انفجارهای پس از گلوله باران های اطراف آسیب زیادی دیده است.

سیاست شرق _ نیروهای حافظ صلح سازمحمله مجدد ارتش اسرائیل به نیروهای حافظ صلح در لبنانان ملل در لبنان (یونیفیل) روز شنبه اعلام کرد که سومین و چهارمین نیروی حافظ صلح سازمان ملل در لبنان، در حمله رژیم صهیونیستی در روز جمعه، بر اثر اصابت گلوله مجروح شدند، که این افراد پس از انجام عمل جراحی، در وضعیت پایداری قرار دارند.

به نقل از رویترز، در بیانیه یونیفل همچنین آمده است که موقعیت این سازمان در شهر رامیه در جنوب لبنان به دلیل انفجارهای پس از گلوله باران های اطراف آسیب زیادی دیده است.

دو نیروی حافظ صلح سازمان ملل در روز جمعه در حمله اسرائیل در نزدیکی برج مراقبت آنها در پایگاه اصلی یونیفل در نقوره در جنوب لبنان زخمی شدند . UNIFIL بیش از ۱۰۰۵۲ نیرو از ۵۰ کشور جهان دارد که ایتالیا، فرانسه، مالزی، اندونزی و هند از بزرگترین مشارکت کنندگان آن هستند.

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل که به اختصار یونیفل نامیده می‌شوند، در منطقه مرزی جنوب لبنان با شمال سرزمین‌های اشغالی مستقر هستند.

در همین رابطه رئیس شورای اروپا حملات رژیم صهیونیستی به نیروهای یونیفل را محکوم کرد و آن را غیر قابل قبول خواند.

پیش از آن نیز، مقامات کشورهای فرانسه و ایتالیا نیز خواستار برگزاری نشستی میان کشورهای اعزام کننده نیرو به یونیفل شده بودند.

این در حالی است که، اسرائیل درخواست های آمریکا و دیگر متحدانش برای آتش بس در لبنان و غزه را رد کرده است و همچنان به عملیات نظامی خود، ادامه می دهد.

گفتگوی آمریکا و اسرائیل

پنتاگون نیز اعلام کرد: لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، در تماسی با یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، نسبت به گزارش‌هایی مبنی بر شلیک نیروهای اسرائیلی به مواضع نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان در روزهای اخیر ابراز نگرانی کرد و از اسرائیل خواست که امنیت آنها و ارتش لبنان را تضمین کند.

طبق بیانیه پنتاگون، آستین همچنین گفت: “نیاز به چرخش از عملیات نظامی در لبنان به یک مسیر دیپلماتیک در اسرع وقت، وجود دارد.

دولت لبنان: ۱,۲۰۰,۰۰۰ نفر آواره شدند

بر اساس گزارش دولت لبنان، بیش از ۲۱۰۰ نفر در طول یک سال درگیری با ارتش اسرائیل جان باخته و ۱۰،۰۰۰ نفر زخمی شده اند، این در حالی است که،تعداد زیادی زن و کودک، جان باخته و یا زخمی شده اند.عملیات گسترده اسرائیل بیش از ۱.۲ میلیون نفر را در لبنان آواره کرده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »