... امروز: جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - 10:50 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

تمسک نتانیاهو به تورات، برای ادامه جنگ افروزی

نتانیاهو: ما به طور سیستماتیک، برای ترور رهبران حزب الله و تغییر واقعیت استراتژیک در کل خاورمیانه کار می کنیم.

سیاست شرق _ بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بار دیگر برای توجیه و توضیح ترور و جنگ علیه مردم فلسطین، لبنان و یمن، به تورات متوسل شد و قول داد معادلات منطقه را تغییر دهد.

به نقل از الجزیره، نتانیاهو در یک کنفرانس مطبوعاتی با دائون سار، وزیر جدید کابینه اسرائیل گفت:  همانطور که در تورات نوشته شده است، من دشمنان خود را تعقیب کرده و آنها را از بین خواهم برد.

وی افزود: ما به طور سیستماتیک، برای ترور رهبران حزب الله و تغییر واقعیت استراتژیک در کل خاورمیانه کار می کنیم.

نتانیاهو گفت که، تغییر موازنه قوا امکان ائتلاف های جدید در منطقه را به همراه دارد، زیرا اسرائیل در این صورت پیروز خواهد شد.

وی در ادامه مدعی شد: ما در ۷ جبهه جنگ می کنیم، حماس را در غزه نابود کردیم، حزب الله را زدیم و ساعتی پیش حوثی ها را در یمن زدیم.

نتانیاهو و “پیشگویی اشعیا”

نتانیاهو و دیگر رهبران صهیونیستی، اغلب برای توجیه ادامه تجاوزات خود، بخصوص به به نوار غزه و کشتار در دیگر جبهه‌ها، به متون تورات متوسل می‌شوند.

نتانیاهو در یک سخنرانی تلویزیونی در روز چهارشنبه ۲۵ اکتبر ۲۰۲۳ و پس از عملیات طوفان الاقصی (۱۵ اکتبر) به « پیشگویی اشعیا » به عنوان بخشی از تلاش خود برای ادامه جنگ و نابودی نوار غزه اشاره کرد و مدعی شد: «ما فرزندان نور هستیم در حالی که آنها فرزندان غزه و تاریکی هستند و نور بر تاریکی پیروز خواهد شد.»

نتانیاهو افزود: “ما پیشگویی اشعیا را محقق خواهیم کرد. دیگر خبری از ویرانی در سرزمین خود نخواهید داشت. ما دلیلی برای تکریم مردم شما خواهیم بود. ما با هم خواهیم جنگید و به پیروزی خواهیم رسید.”

او همچنین به متن دینی دیگری اشاره کرد و گفت: “باید به یاد داشته باشید که عمالق با شما چه کرد. ”

کلمه عمالق به قبیله ای از بادیه نشینان کوچ نشین اطلاق می شود که در شبه جزیره سینا و جنوب فلسطین ساکن بودند و در فرهنگ یهودی به معنای «اوج شر جسمی و روحی» آمده است.

ارتش رژیم صهیونیستی،بعد از عملیات طوفان الاقصی تا کنون، با هجوم همه جانبه به نوار غزه، موجب جان باختن بیش از ۴۱ هزار نفر و مجروح شدن نزدیک به ۸۰ هزار نفر دیگر، که عمدتا زپ و کودک هستند، شده است. مسئله ای که با محکومیت های بین المللی و تشکیل پرونده برای بنیامین نتانیاهو، به جرم ارتکاب «نسل کشی» در دیوان کیفری بین المللی شده است.

در همین رابطه، ارتش رژیم صهیونیستی، روز جمعه نیز، پس از چندین روز حملات گسترده به لبنان، در حمله هوایی به جنوب بیروت، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان را ترور کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »