... امروز: جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - 12:27 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

حمله نتانیاهو به سازمان ملل و هیئت‌های دیپلماتیکی که سخنرانی او را تحریم کردند

سیاست شرق _ بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در سخنرانی خود، به سازمان ملل حمله کرد و اذعان داشت که اسرائیل تا “پیروزی کامل” به جنگ در غزه و لبنان ادامه خواهد داد.

به نقل از الجزیره، این سخنان نتانیاهو، در حالی بود که سالن مجمع عمومی سازمان ملل شاهد شعارهای اعتراضی و خروج هیئت های دیپلماتیکی بود که قبل از سخنرانی وی، علیه وی ایراد شد.

هیئت های بسیاری از کشورها از جمله ترکیه ، ایران ، فلسطین ، عربستان سعودی ، فطر و کویت، سالن مجمع عمومی را ترک کردند و بخش بزرگی از سالن از حضور حاضران خالی شدو در هنگام سخنرانی نخست وزیر اسرائیل صداهای بلندی نیز در سالن شنیده شد.

در جریان این سخنرانی، که کلیپ های ویدئویی نشان می داد، صندلی اکثر هیئت های کشورهای عربی و اسلامی که سخنرانی نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل را تحریم کرده بودند، خالی است، در حالی که هیئت اسرائیلی با کف زدن عمدی، برای وی تلاش می کرد در طول سخنرانی، بر این شرمندگی غلبه کند.

نتانیاهو در سخنرانی خود در هفتاد و نهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد مدعی شد:« اسرائیل به دنبال صلح است».

او در ادامه گفت که در غزه تا پیروزی کامل خواهد جنگید و تا رسیدن به هدف خود برای بازداشتن لبنان از حمله و بازگشت آوارگان ، به خانه های خود در شمال ادامه خواهد داد.

وی افزود: تداوم حضور حماس در قدرت، به این معنی است که صفوف خود را سازماندهی می کند، خود را مسلح می کند و دوباره به اسرائیل حمله می کند.

نتانیاهو همچنین به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین حمله کرد و تاکید کرد که او خواهان صلح با اسرائیل است اما در حال جنگ دیپلماتیک علیه موجودیت آن است.

نتانیاهو در جریان سخنرانی روز جمعه خود در مجمع عمومی سازمان ملل دو نقشه ارائه کرد که کرانه باختری و نوار غزه را بخشی از اسرائیل نشان می دهد.

جنگ بقا

وی در ادامه افزود: “اسرائیل در حال جنگ است و برای بقا می جنگد…”

وی گفت: که حملات حزب الله لبنان، شهرهای فعال اسرائیل را به شهرهای ارواح تبدیل کرده است و از این رو ما باید آنها را شکست دهیم.

نتانیاهو در سخنرانی خود گفت که تل آویو در ۷ جبهه از خود در برابر تهران دفاع می کند؛ او به دنبال این بود که مسئولیت درگیری و خسارات وارد شده به لبنان را به عهده ایران بگذارد.

نتانیاهو،همچنین از شورای امنیت خواست تا تحریم‌ها را مجدداً علیه ایران اعمال کند تا اطمینان حاصل شود که ایران سلاح هسته‌ای ندارد.

نتانیاهو همچنین ضمن تهدید ایران گفت: «اگر شما به ما ضربه بزنید، ما شما را خواهیم زد و جایی در ایران نیست که اسرائیل بخواهد و نمی تواند برسد.

نتانیاهو در ادامه، شرط پایان جنگ را تسلیم شدن حماس و آزادی همه “گروگان ها(اسرا) ” دانست و گفت: “اگر این کار را نکرد، ما به جنگ ادامه خواهیم داد.”

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن محکوم کردن آنچه «رفتار ناعادلانه سازمان ملل» با اسرائیل عنوان نموده بود، سازمان ملل را به یک «مسخره تحقیرآمیز» تشبیه نمود.

نتانیاهو در حالی سخنرانی خود را در مجمع عمومی سازمان ملل ایراد کرد که کریم خان، دادستان دیوان کیفری بین المللی، خواستار صدور دو حکم بازداشت علیه او و وزیر دفاعش یوآو گالانت  به دلیل مسئولیت آنها در جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت در غزه است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »