... امروز: پنجشنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - 8:19 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

وزیر بهداشت لبنان، از انتقال برخی مجروحان به ایران و سوریه خبر داد

وزیر بهداشت لبنان:«بسیاری از مجروحان در وضعیت وخیم و تحت مراقبت‌های ویژه هستند» و توضیح داد که «یک سوم بیماران نیاز به بستری شدن داشتند و ما 460 عمل جراحی انجام دادیم.»

سیاست شرق _ فراس ابیض، وزیر بهداشت لبنان، اعلام کرد که تعدادی از مجروحان حادثه انفجار پیجرها، برای دریافت درمان‌های تخصصی به ایران و سوریه اعزام شده‌اند.

به نقل از وبسایت مرکز اخبار بیروت (BNC)، فراس ابیض، وزیر بهداشت عمومی، تلفات این حمله را ۱۲ شهید، شامل دو کودک و کارکنان بخش بهداشت اعلام کرد و تعداد مجروحان تاکنون بین ۲۵۷۰ تا ۲۸۰۰ نفر است که حدود ۷۵۰ نفر از جنوب، ۱۵۰ نفر از بقاع هستند. و ۱۸۵۰ از حومه شهر.

وزیر بهداشت در نشست خبری با بیان اینکه طرح اورژانسی که توسط این وزارتخانه تهیه شد، نقش مهمی در این داشت که بیمارستان‌ها پاسخگوی خوبی باشند و توانستیم کمک‌های لازم را انجام دهیم، گفت: خدا را شکر می‌کنیم شهدا با توجه به ابعاد حمله کوچک بود.

وزیر بهداشت لبنان افزود که «بسیاری از مجروحان در وضعیت وخیم و تحت مراقبت‌های ویژه هستند» و توضیح داد که «یک سوم بیماران نیاز به بستری شدن داشتند و ما ۴۶۰ عمل جراحی انجام دادیم.»

فراس ابیض افزود که بیشتر مجروحان، یعنی ۹۸ درصد، در لبنان درمان می‌شوند، اما تعدادی از آنها به سوریه و ایران اعزام شده‌اند.

همزمان با انفجار صدها دستگاه پیجر متعلق در لبنان و سوریه،که منجر به زخمی شدن بسیاری از شهروندان لبنانی و بخصوص اعضای حزب‌الله لبنان شد، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی جلسه‌ای اضطراری تشکیل داد و روز چهارشنبه اولین گروه هلال احمر وارد لبنان شد.

این جلسه جهت انجام هماهنگی‌ برای اعزام تیم‌های امدادی و درمانی از ایران به لبنان برگزار شد. همچنین هلال احمر جمهوری اسلامی برای اعزام جراحان چشم به لبنان اعلام آمادگی کرد.

با این حال، برخی رسانه ها، از بروز آسیب ها شدید در چشم و دست کاربران پیجرهای منفجر شده، خبر داده اند.

وزیر بهداشت لبنان در ادامه سخنان خود، با بیان اینکه از مجموع مجروحان، ۷۵۰ نفر در جنوب لبنان و ۱۷۵۰ نفر در منطقه بیروت زخمی شده‌اند، افزود که وضعیت ۱۰ درصد از مجروحان وخیم است و برخی از آنها به مراقبت‌های ویژه نیاز دارند.

طبق این گزارش، تمامی مجروحان در یکصد بیمارستان مختلف تحت درمان قرار دارند.

روز گذشته در انفجار تعداد زیادی از پیجرها در لبنان و سوریه،که بنا به گزارش رسانه های بین المللی، توسط اسرائیل صورت گرفت، حداقل ۱۲ نفر از جمله یک کودک شهید شدند و ۲۸۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »