... امروز: پنجشنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - 6:06 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

گزارش نیویورک تایمز از ارتباط سرویس های امنیتی اسرائیل با انفجار پیجرها در لبنان

نیویورک تایمز در این رابطه گزارش داد که اسرائیل مواد منفجره را در پیجرهای طلایی آپولو ساخت تایوان، قبل از واردات آنها به لبنان، مخفی کرده بود، این ماده با یک سوئیچ در کنار باتری کار گذاشته شده، که می‌توانست از راه دور آن را فعال کرده و منفجر شود

سیاست شرق _ خبر انفجارهای مرگبار پیجرهای مورد استفاده در لبنان و سوریه، بخصوص توسط اعضای حزب الله لبنان، موجب شد، تا توجه به سمت این وسایل ارتباطی ابتدایی جلب شود.

نیویورک تایمز در این رابطه گزارش داد که اسرائیل مواد منفجره را در پیجرهای طلایی آپولو ساخت تایوان، قبل از واردات آنها به لبنان، مخفی کرده بود، این ماده با یک سوئیچ در کنار باتری کار گذاشته شده، که می‌توانست از راه دور آن را فعال کرده و منفجر شود.

پیجرها به عنوان یک وسیله ارتباطی با فناوری پایین برای فرار از ردیابی موقعیت مکانی کاربران استفاده می می شوندد. پیجر یک دستگاه مخابراتی بی سیم است که پیام ها را دریافت و نمایش می دهد، با این حال، قابل ردیابی نیستند.

به گفته یک منبع امنیتی در بیروت، مردم در خارج از بیمارستان تجمع کردند، زیرا بیش از 1000 نفر از جمله جنگجویان حزب الله و پزشکان روز سه شنبه بر اثر انفجار پیجرهایی که آنها برای برقراری ارتباط از آنها استفاده می کردند در سراسر لبنان زخمی شدند.

به نقل از اسیوشیتدپرس، یک مقام آمریکایی گفت که اسرائیل روز سه شنبه پس از پایان عملیات، که در آن مقادیر کمی از مواد منفجره در پیجرها منفجر شد، به ایالات متحده اطلاع داد. این شخص به شرط ناشناس ماندن صحبت کرد زیرا آنها مجاز به بحث عمومی در مورد نبودند.

حزب الله لبنان، اسرائیل را مسئول این انفجارهای مرگبار دانست که دولت لبنان آن را «تجاوز جنایتکارانه اسرائیل» محکوم کرد. با این حال، تل آویو هنوز درباره این حادثه اظهار نظری نکرده است.

در پی انفجار صدها پیجر در سراسر لبنان و سوریه، حداقل ۹ نفر شهید و بیش از ۲۷۰۰ نفر از جمله سفیر ایران در لبنان زخمی شدند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »