... امروز: پنجشنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - 11:27 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

با وجود هشدار پوتین، ناتو سطح درگیری با روسیه را بالا می برد

سفر آنتونی بلینکن و دیوید لمی، وزیران خارجه آمریکا و بریتانیا، به کی‌یف در روز چهارشنبه این هفته، به «نزدیک بودن» زمان موافقت واشینگتن و لندن به دادن مجوز به اوکراین برای کاربرد تسلیحات دریافتی از آن‌ها جهت انجام حملات در عمق خاک روسیه تعبیر شد.

سیاست شرق _ دو روز پس از سفر مشترک وزیران خارجه آمریکا و بریتانیا به کی‌یف،پایتخت اوکراین، برای «شنیدن» نیازهای امنیتی این کشور، نخست‌وزیر بریتانیا در راه رفتن به واشینگتن برای مذاکره با رئیس‌جمهور آمریکا بر سر جنگ روسیه در اوکراین، گفت ولادیمیر پوتین جنگ با اوکراین را آغاز کرده و خود او نیز می‌تواند هر زمانی به آن پایان دهد.

همزمان، پس از هشدار رئیس‌جمهور روسیه به غرب در مورد دادن مجوز استفاده از تسلیحات پیشرفته ساخت آن‌ها به کی‌یف برای حمله در عمق خاک روسیه، رئیس «دوما»، پارلمان در مسکو، نیز گفت ناتو هم‌اکنون نیز به یک طرف در عملیات جنگی علیه روسیه تبدیل شده است.

ولادیمیر پوتین روز پنج‌شنبه گفت هر گونه اقدام غرب برای دادن اجازه به کی‌یف در استفاده از تسلیحات دوربرد علیه اهدافی در خاک روسیه به این معنی است که ناتو عملا «در جنگ» با مسکو خواهد بود.

سفر آنتونی بلینکن و دیوید لمی، وزیران خارجه آمریکا و بریتانیا، به کی‌یف در روز چهارشنبه این هفته، به «نزدیک بودن» زمان موافقت واشینگتن و لندن به دادن مجوز به اوکراین برای کاربرد تسلیحات دریافتی از آن‌ها جهت انجام حملات در عمق خاک روسیه تعبیر شد.

روزنامه گاردین، روز ۲۲ شهریور نوشت سفر مشترک وزیران خارجه آمریکا و بریتانیا به کی‌یف، گواه آن بود که تصمیم دو کشور با حمایت متحدان دیگر برای دادن چنین مجوزی به اوکراین پیشاپیش گرفته شده و قرار است این امر در مذاکرات کی‌یر استارمر با جو بایدن در کاخ سفید در روز جمعه، ۲۳ شهریور، اعلام شود.

ولادیمیر پوتین،‌رئیس جمهور روسیه، روز پنج‌شنبه تأکید کرد که اعطای مجوز به اوکراین به نحو قابل توجهی ماهیت درگیری را تغییر خواهد داد و روسیه در مقابله با تهدیداتی که با آن روبه‌رو خواهد شد، تصمیمات مناسب را خواهد گرفت.

اما کی‌یر استارمر در پرواز خود به سوی واشینگتن گفت روسیه این درگیری را آغاز و به طور غیرقانونی به اوکراین حمله کرده و خود می‌تواند بلافاصله به آن پایان دهد. او افزود: اوکراین حق دفاع از خود را دارد.

پیش تر، “ولودیمیر زلنسکی”، رئیس‌جمهوری اوکراین، طی نشستی در پایگاه نظامی “رامشتاین”، از متحدان این کشور خواست تا با نادیده گرفتن خطوط قرمز روسیه، محدودیت استفاده از تسلیحات دوربرد را لغو کنند.

“جوزپ بورل” کمیسر عالی سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپا نیز اعتراف کرد که اتحادیه اروپا خود “بخشی از درگیری و مناقشات ” در بحران اوکراین است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »