... امروز: پنجشنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - 8:30 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

مناظره ترامپ و هریس؛ خوش‌بینی نسبت به کاندیدای دموکرات

خبرنگاران رویترز : «هریس، ترامپ ۷۸ساله را در گوشه قرار داد و زیر فشار گذاشت و بار دیگر او را مجبور کرد تا اعمال‌اش در دوره ریاست جمهوری را توجیه کند.»


سیاست شرق _ فرد پیروز، از بین دو کاندیدای ریاست‌جمهوری آمریکا، پس از مناظره تلویزیونی هنوز مشخص نیست، با این حال، رسانه‌های آمریکا و ناظران سیاسی به ارزیابی مناظره ترامپ و هریس پرداخته‌اند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، چندین بار در مناظره با کامالا هریس، در حالت تدافعی قرار گرفت
خبرنگاران رویترز نیز به ارزیابی مشابهی رسیده‌اند. آنها می‌نویسند که در جریان تبادل حملات لفظی متقابل، هریس چندین بار ترامپ را مجبور به موضع‌گیری دفاعی کرد. این باعث شد که رئیس‌جمهوری سابق با عصبانیتی آشکار واکنش نشان دهد و بارها رقیب خود را متهم کرد که می‌خواهد با یک سیاست اقتصادی و مهاجرتی شکست‌خورده، ایالات متحده را نابود کند.

هریس ۵۹ساله، به طور چشمگیری حاضر به جواب‌تر و ماهرانه‌تر از رئیس جمهور بایدن به نظر می‌رسید، که در نهایت تصمیم گرفت پس از مناظره تلویزیونی ویرانگر علیه ترامپ در ژوئن، به نفع معاونش از نامزدی کناره‌گیری کند.

خبرنگاران رویترز می‌نویسند که هریس، این دادستان سابق، در مواردی به شدت به ترامپ حمله کرد، و برای مثال به اقدامات مجرمانه متعدد او یا رفتار او در جریان هجوم به ساختمان کنگره توسط حامیان خشمگین ترامپ در ژانویه ۲۰۲۱ اشاره کرد.

خبرنگاران رویترز می نویسند: «هریس، ترامپ ۷۸ساله را در گوشه قرار داد و زیر فشار گذاشت و بار دیگر او را مجبور کرد تا اعمال‌اش در دوره ریاست جمهوری را توجیه کند.»

نیویورک تایمز و واشنگتن پست هریس را پیشتاز می‌دانند

نیویورک تایمز حتی این مناظره را یک “موفقیت کامل برای هریس” دانست؛ نه تنها “به این دلیل که او ‌توانست خودش و برنامه‌هایش را تعریف کند”، بلکه به این دلیل که توانست رقیب‌اش را از پستو بیرون بکشد و ترامپ مجبور شود چهره واقعی خود را نشان دهد.

بنا به گزارش نیویورک تایمز، کامالا هریس در اولین ملاقات حضوری خود، دونالد ترامپ را در حالت تدافعی قرار داد، زیرا رئیس جمهور سابق سعی داشت او را با سیاست های دولت بایدن مرتبط کند.

واشنگتن پست، این دومین روزنامه بزرگ آمریکا، مناظره را چنین تحلیل کرد: «هریس چشم‌انداز مثبتی را برای کشوری ارائه داد که به‌رغم کاستی‌هایش، در وضعیت بسیار خوبی است. در مقابل، ترامپ تصویری تیره و تار از ایالات متحده به‌عنوان کشوری در حال شکست که با جنایات سرسام‌آور روبرو است، ترسیم کرد.»
واشنگتن پست می‌افزاید، نبوغ ترامپ در مناظره‌های قبلی این بود که مخالفانش را در حالت تدافعی قرار دهد. اما این بار هریس بازی را برگرداند و ترامپ را تقریباً در تمام مدت در حالت دفاعی گذاشت.

از طرفی دیگر، از نظر میشائیل لینک، هماهنگ‌کننده همکاری‌های فراآتلانتیک دولت آلمان، در مناظره میان دونالد ترامپ و کامالا هریس، به فرستنده رادیویی “دویچلندفونک” آلمان گفت که هریس لحن خوش‌بینانه‌ای داشت و سعی کرد نماینده آینده کشورش باشد و ترامپ را به عنوان فردی از گذشته به تصویر کشید.

از سوی دیگر، ترامپ بسیار خشمناک به نظر می‌رسید و با ترسیم خطرات خوفناک برای آمریکا، تصاویر دشمن را برجسته می‌کرد.

اوباما: هریس رئیس‌جمهور همه آمریکایی‌ها خواهد بود

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا از حزب دموکرات در پی این مناظره در شبکه ایکس نوشت: «امشب دیدیم که چه کسی چشم‌انداز و قدرت دارد که به جای اینکه تفرقه میان ما اندازد، کشور را پیش خواهد برد. کامالا هریس، رئیس‌جمهور همه آمریکایی‌ها خواهد بود.»

نظرسنجی: بینندگان مناظره هریس را مثبت‌تر ارزیابی می‌کنند

شبکه سی‌ان‌ان و دیگر رسانه‌های آمریکایی، پس از مناظره، نظرسنجی‌هایی از مخاطبان را در میان رای دهندگان ثبت‌نام شده انجام دادند.

بر اساس نتایج آن، هریس مثبت‌تر از رقیب جمهوری‌خواهش ترامپ، تلقی شد، به طوری که ۴۵درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، نظر مساعد خود را نسبت به هریس ابراز کردند، در حالی که دونالد ترامپ ۳۹درصد رسید.

با این حال، ترامپ در یک جنبه فردی به وضوح جلوتر بود: ۵۵درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی فکر می‌کنند که ترامپ تخصص اقتصادی بیشتری نسبت به هریس دارد که ۳۵درصد آرا را در این زمینه به خود اختصاص داد.

با این حال، ۸۲درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی نیز گفته‌اند که دوئل تلویزیونی تاثیری بر تصمیم‌گیری آنها در ماه نوامبر نخواهد داشت.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »