... امروز: دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
ورزشی ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - 7:38 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

مدال طلای “صادق بیت‌سیاح”، در مسابقات پاراالمپیک، پس گرفته شد

به گفته مسئولین مسابقات، طبق قانون ، شادی بیت‌سیاح حرکت غیرورزشی و نشان دادن پرچم مذهبى، حرکت سیاسی تلقی شده و به همین دلیل اعتراض ایران پذیرفته نشد.

سیاست شرق _ صادق بیت‌سیاح، در مسابقات پرتاب نیزه کلاس F۴۱ پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس، با ثبت رکورد ۴۷.۶۴ متر ضمن شکستن رکورد پارالمپیک، در جایگاه نخست قرار گرفت و به مدال طلا رسید، اما در پی حرکاتی پس از آن، هفتمین مدال طلای کاروان ایران، از او پس گرفته شد.

در همین رابطه، کمیته برگزاری بازی‌ها اعتراض مسئولان تیم پارادوومیدانی ایران را رد کرد تا دست صادق بیت‌سیاح از کسب مدال طلا در بازی‌های پاریس ۲۰۲۴ کوتاه بماند.

به گفته مسئولین مسابقات، طبق قانون ، شادی بیت‌سیاح حرکت غیرورزشی و نشان دادن پرچم مذهبى، حرکت سیاسی تلقی شده و به همین دلیل اعتراض ایران پذیرفته نشد.

صادق بیت‌سیاح در واکنش به این اتفاق گفت: من در مسابقات پارالمپیک توکیو هم پرچم حضرت ام‌البنین را در دست گرفتم و هیچ مشکلی پیش نیامد!

از سوی دیگر سرپرست تیم ملی می‌گوید بیت سیاح بدون هماهنگی با کادر، پرچم مذهبی را در کیف خود گذاشته و آن را نشان داده است.

سرپرست تیم ملی پارادوومیدانی، در این خصوص گفت: در جلسۀ اول فنی اعتراض ما به دیسکالیفۀ بیت سیاح پذیرفته نشد، ما تلاش کردیم اهدای مدال را به عقب بیندازیم و به فردا موکول شد.

خوشحالی صادق بیت سیاح، غیر ورزشی قلمداد شد و باعث شد کارت زرد اول را بگیرد و پس از مسجل شدن قهرمانی هم، با نشان دادن پرچم حضرت ام البنین، کارت زرد دوم را گرفته و دیسکالیفه شد.

انتهای پیام

منبع: ورزش سه

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »