... امروز: دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - 6:21 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

یک فعال ترکیه ای _ آمریکایی، در نابلس کشته شد

وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که او از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته است و دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این کشور را مقصر مرگ او دانسته است.

سیاست شرق _ مقامات فلسطینی و ترکیه اعلام کردند که نظامیان رژیم صهیونیستی، یک زن ترک آمریکایی را، که روز جمعه در اعتراض به شهرک سازی در کرانه باختری تحت اشغال اسرائیل شرکت کرده بود، به ضرب گلوله، به قتل رساندند.

به نقل از رویترز، کاخ سفید اعلام کرد که از مرگ آیسنور ازگی ایگی، به شدت ناراحت است و از اسرائیل خواست تا در مورد آن تحقیق کند.

وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که او از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته است و دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این کشور را مقصر مرگ او دانسته است.

مقامات فلسطینی او را یک فعال ۲۶ ساله، از سیاتل توصیف کردند که تابعیت آمریکایی_ترکیه ای داشت.

ایگی، اخیراً از دانشگاه واشنگتن در سیاتل فارغ التحصیل شد، رئیس مدرسه، آنا ماری کاس، در بیانیه ای گفت که خبر مرگ او را “وحشتناک” توصیف کرد و افزود که ایگی “تأثیرات مثبتی” بر سایر دانشجویان داشت.

دفتر نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، هیچ اظهارنظری فوری درباره این حادثه منتشر نکرده است.

فواد نفا، رئیس بیمارستان رافدیه در نابلس، به رویترز گفت که ایگی، در شرایط وخیم به آنجا رسید و از ناحیه سر آسیب جدی دیده بود و سریع نیز، فوت کرد.

خبرگزاری رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین، وفا، اعلام کرد که این حادثه در جریان راهپیمایی اعتراضی منظم فعالان در بیتا، روستایی در نزدیکی نابلس، که شاهد حملات مکرر شهرک نشینان یهودی علیه فلسطینیان بوده، رخ داده است.

آریا فانی، استادیار زبان‌ها و فرهنگ‌های خاورمیانه در دانشگاه واشنگتن، ایگی را در اظهارنظرهای خود برای رسانه‌ها، فردی استثنایی و مهربان توصیف کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »