... امروز: دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۹ شهریور ۱۴۰۳ - 0:44 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

پاکستان: مرحله دوم اخراج مهاجران افغان، به زودی آغاز می‌شود

سیاست شرق _ محسن نقوی، وزیر داخله پاکستان، در دیدار با هماهنگ‌ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد برای افغانستان، گفته است که، به زودی مرحله دوم اخراج مهاجران افغان از پاکستان آغاز می‌شود.

به نقل از طلوع نیوز، او در این دیدار هم‌چنان گفته است که، پس از این، هیچ‌کس نمی‌تواند بی ویزا و بی اسناد قانونی، در پاکستان بماند.

وزیر داخله پاکستان نقش سازمان ملل متحد و جامعه جهانی را در برگرداندن مهاجران افغان به کشور شان مهم خوانده است.

در بخشی از اعلامیه وزارت داخله پاکستان درباره این دیدار گفته است: پاکستان ده‌ها سال است میزبان مهاجران افغان بوده. نقوی تصریح کرد که هیچ‌کس نمی‌تواند بدون ویزا یا سایر اسناد قانونی اجازه اقامت در پاکستان را داشته باشد. او گفت که مرحله دوم بازگرداندن مهاجران افغان به‌زودی آغاز می‌شود.»

بر اساس این اعلامیه، اندریکا راتواته، هماهنگ‌ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد برای افغانستان گفته است که این سازمان از نزدیک با دولت افغانستان از بهر بازگشت افغان‌ها کار می‌کند.

از سوی دیگر روزنامه دان پاکستان به نقل از منابع خود گزارش داده است که در مرحله دوم اخراج مهاجران افغان از پاکستان، مهاجرانی که دارای کارت‌ مخصوص شهروندان افغانستان یا ای‌سی‌سی هستند، نیز اخراج خواهند شد.

در همین حال سفارت حکومت طالبان افغانستان در اسلام‌آباد گفته است که تا اکنون به‌طور رسمی در مورد آغاز مرحله دوم اخراج مهاجران افغان به آنان چیزی گفته نشده است.

سرداراحمد شکیب کاردار سفارت طالبان افغانستان در اسلام‌آباد گفته است: «در رابطه با اخراج مهاجران تا اکنون از سوی حکومت پاکستان رسما به ما چیزی گفته نشده. البته این از جانب آن‌ها همیشه گفته می‌شود کسانی که در پاکستان زندگی می‌کنند و اسناد قانونی ندارند، آن‌ها را اخراج می‌کنیم.»

بنا به همین گزارش، مقامات طالبان افغانستان، به تازگی اعلام کردند که پیشنهاد برگزاری نشست سه‌جانبه با سازمان ملل متحد و دولت پاکستان را با هدف رسیدگی به چالش‌های مهاجران افغان، به اسلام‌آباد داده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »