... امروز: دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۹ شهریور ۱۴۰۳ - 11:34 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

مذاکرات بین اسرائیل و حماس، بدون هیچ نتیجه ای پایان یافت

این مذاکرات به علت "خطوط قرمزی" که توسط بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل برای هیات اسرائیلی مشخص نموده بود، "هیچ پیشرفتی" نداشته‌ و با بن بست روبرو شد.

سیاست شرق _ بر اساس گزارش رسانه‌های اسرائیلی، که امروز جمعه، ۹ شهریور منتشر شد، مذاکرات اخیر در دوحه، پایتخت قطر، پیرامون دستیابی به یک راه حل برای آتش بس در غزه و تبادله اسرا بین اسرائیل و حماس، بدون نتیجه پایان یافت.

بنا به همین گزارش، هیئت شرکت‌کننده اسرائيلی در این مذاکرات نیز دوحه را ترک کرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که این مذاکرات به علت “خطوط قرمزی” که توسط بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل برای هیات اسرائیلی مشخص نموده بود، “هیچ پیشرفتی” نداشته‌ و با بن بست روبرو شد.

یکی از خطوط قرمز مذکور، شامل حضور نیروهای اسرائیل در منطقه موسوم به “کریدور فیلادلفیا” در مرز نوار غزه و مصر است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط رسانه‌های اسرائیلی، کابینه امنیتی اسرائیل روز پنجشنبه ۸ شهریور( ۲۹ اوت)، با اکثریت آرا، حضور نیروهای نظامی را در “کریدور فیلادلفیا” به عنوان بخشی از “معامله احتمالی” برای آزادی گروگان‌ها و برقراری آتش بس در نوار غزه را تصویب کرد.

همچنین، میانجی ها در این دیدار موفق نشدند، وتوی اسرائیل علیه آزادی ۶۵ فلسطینی محکوم به حبس ابد را نیز لغو کنند و به نظر می رسد مذاکرات به دلیل امتناع اسرائیل از پاسخگویی به پیشنهادهای میانجی‌ها برای رسیدگی به مسائل باقی‌مانده، به سمت فروپاشی پیش رفت.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »