... امروز: دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۴ شهریور ۱۴۰۳ - 10:28 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

واکنش روسیه به بازداشت مدیر تلگرام

زاخارووا: سفارت روسیه در پاریس به محض انتشار گزارشاتی مبنی بر بازداشت یک شهروند روس، درگیر بررسی این موضوع شد.

سیاست شرق _ ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه درباره بازداشت پاول دوروف بنیانگذار تلگرام در فرانسه اظهار داشت: تصمیم پاریس برای بازداشت پاول دوروف، یکی از بنیانگذاران تلگرام، این سوال را ایجاد می کند که آیا سازمان بین المللی خواستار آزادی او خواهد شد یا “زبان خود را فرو خواهند برد.”

به نقل از خبرگزاری تاس، زاخارووا افزود: سفارت روسیه در پاریس به محض انتشار گزارشاتی مبنی بر بازداشت یک شهروند روس، درگیر بررسی این موضوع شد.

به گفته وی در این زمینه نیازی به یادآوری مسئولیت‌های محوله به نمایندگی های دیپلماتیک نیست.

این دیپلمات روسی خاطرنشان کرد که در سال ۲۰۱۸، گروهی متشکل از ۲۶ سازمان غیردولتی از جمله دیده بان حقوق بشر، عفو بین الملل، خانه آزادی، گزارشگران بدون مرز و غیره، حکم دادگاه روسیه برای مسدود کردن تلگرام را، محکوم کردند.

او در کانال تلگرام خود نوشت: فکر می‌کنید سازمان های بین المللی، این بار با پاریس تماس می‌گیرند و خواستار آزادی دوروف می‌شوند یا زبانشان را می‌بلعند؟

گزارش‌ های رسانه‌های فرانسه حاکی از آن است که پاول دوروف، بنیانگذار تلگرام ممکن است به‌دلیل اتهامات وارده با حکم ۲۰ سال زندان مواجه شود.  

دوروف قرار است در دادگاه فرانسه حاضر شود و ممکن است با اتهامات متعددی ازجمله تروریسم، قاچاق مواد مخدر، کلاهبرداری، پول‌شویی و محتوای سوءاستفاده از کودکان مواجه شود. 

دوروف که اکنون ۳۹ سال دارد، در روسیه متولد شد و در آگوست ۲۰۲۱ تابعیت فرانسه را دریافت کرد. او در سال ۲۰۱۷ به دبی نقل مکان کرد و طبق گزارش‌ها، تابعیت امارات متحده عربی را نیز دریافت کرده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »