... امروز: دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۴ شهریور ۱۴۰۳ - 7:23 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

سیدحسن نصرالله: آمریکا در مورد توقف جنگ غزه جدی نیست

سید حسن نصرالله: آمریکا در مورد توقف جنگ غزه جدی نیست و شریک اصلی جنایات رژیم اشغالگر است.

سیاست شرق _ دبیرکل حزب الله لبنان علت تاخیر در عملیات انتقامی اربعین برای پاسخ به ترور فواد شکر، فرمانده ارشد این جنبش را، به دلیل هوشیاری آمریکا و اسرائیل عنوان و خاطرنشان کرد که این تاخیر نیز خود مجازاتی برای دشمن بود.

به نقل از العالم، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان غروب یکشنبه در آغاز سخنان خود که با هدف تشریح عملیات امروز حزب الله در سرزمین‌های اشغالی و در پاسخ به ترور فواد شکر فرمانده ارشد حزب الله در حال انجام است، افزود: عملیات نظامی گسترده خود را «عملیات اربعین» می نامیم زیرا در این روز که مصادف با این سالگرد بزرگ است، انجام شد.

علت تاخیر در عملیات انتقامی علیه رژیم صهیونیستی

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: تاخیر در عملیات به دلیل هوشیاری آمریکا و اسرائیل بود و همین تاخیر مجازاتی برای دشمن بود.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان این که حمله چند هفته پیش دشمن به الضاحیه زیرپاگذاشتن تمام خطوط قرمز بود، خاطرنشان کرد: تاخیر در پاسخ به ترور شهید فؤاد شکر، با هدف فرصت دادن به مذاکرات برای توقف تجاوز به باریکه غزه بود.

آمریکا در توقف جنگ غزه جدی نیست

سید حسن نصرالله با اشاره به این که آمریکا در مورد توقف جنگ غزه جدی نیست و شریک اصلی جنایات رژیم اشغالگر است، تصریح ؟ کرد: تصمیم ما برای پاسخ انفرادی به دشمن به دلیل ملاحظاتی است که به مرور زمان مشخص خواهد شد.

وی گفت: ما در پاسخ به دشمن ضوابط و قوانینی داشتیم از جمله آنکه غیرنظامیان را هدف قرار ندهیم. تصمیم ما آن بود که اهداف نظامی و نزدیک به تل‌آویو را هدف قرار دهیم .

هدف قرار دادن پایگاه عملیات ترور و جاسوسی دشمن

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: پایگاه گلیلوت که امروز هدف قرار گرفت، یکی از پایگاه‌های اصلی دشمن است که از آنجا عملیات ترور و جاسوسی انجام می‌شود.

وی افزود: تصمیم ما از همان ابتدا شلیک ۳۰۰ موشک بود و این تعداد برای هدف قرار دادن مواضع مورد نظر کافی بود.

در همین حال حزب‌الله لبنان ظهر امروز از پایان مرحله نخست پاسخ به ترور فرمانده جهادی ارشد خود با شلیک ۳۲۰ موشک به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی خبر داد.

حزب‌الله لبنان در دومین بیانیه خود طی امروز (یکشنبه) اعلام کرد: اولاً با استعانت از خداوند متعال مرحله اول (پاسخ به ترور فواد شکر) با موفقیت کامل به پایان رسیده است.

در این بیانیه آمده است: این مرحله شامل هدف قرار دادن پادگان‌ها و مواضع اسرائیلی برای تسهیل عبور پهپادهای تهاجمی به سمت هدف مورد نظرشان در عمق رژیم اشغالگر بود.

حزب‌الله اعلام کرد: ثانیاً تعداد موشک‌های کاتیوشا پرتاب شده به سمت مواضع دشمن تاکنون از ۳۲۰ فروند فراتر رفته است.

در ادامه این بیانیه آمده است: سوم، مواضعی که به یاری خداوند متعال هدف قرار گرفتند و آسیب دیدند شامل پایگاه «میرون»، پایگاه «ناوی زیو»، پایگاه «زعتون»، پایگاه «الزاعوره»، پایگاه «السهل»، پادگان «کیلع» در جولان اشغالی سوریه، پادگان «یو اف» در جولان اشغالی سوریه، پایگاه «نفح» در جولان اشغالی سوریه، پایگاه «یردن» در جولان اشغالی سوریه، پایگاه «عین زی تیم» و پادگان «راموت نفتالی» هستند.

حزب‌الله در ادامه اضافه کرد: چهارم، بقیه جزئیات در مورد عملیات نظامی در بیانیه‌های بعدی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »