... امروز: دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۳ شهریور ۱۴۰۳ - 10:04 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

هیات حماس در سفر به مصر، در مذاکرات قاهره حضور نخواهد یافت

هیأت اعزامی حماس به قاهره، با مقامات ارشد اطلاعاتی مصر دیدار خواهد کرد، تا در جریان تحولات دور جاری مذاکرات آتش بس غزه قرار گیرد... اما این، بدان معنا نیست که در مذاکرات شرکت خواهد کرد.

سیاست شرق _ حماس در حال اعزام هیئتی به قاهره است، اما در مذاکرات آتش بس غزه، در پایتخت مصر شرکت نخواهند کرد.

یک مقام حماس که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری فرانسه گفت: «هیأت اعزامی به قاهره، با مقامات ارشد اطلاعاتی مصر دیدار خواهد کرد تا در جریان تحولات دور جاری مذاکرات آتش بس غزه قرار گیرد… اما این بدان معنا نیست که در مذاکرات شرکت خواهد کرد».

مذاکره کنندگان حماس، در دور جدید مذاکرات آتش بس، که هفته گذشته در دوحه آغاز شده بود نیز، شرکت نکرده بودند و از طریق هیات های مذاکره کننده مصر و قطر، در جریان آن قرار گرفته بودند.تصمیم حماس برای اعزام هیئتی به قاهره پس از آن اتخاذ شد که ایالات متحده اعلام کرد در آخرین دور مذاکرات پیشرفت حاصل شده است.

روند کند مذاکرات و حملات ارتش اسرائیل به مناطق مختلف غزه، این بار با اصرار بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، مبنی بر حفظ نیروها در مرز مصر، به‌عنوان یک مسئله جدید ظاهر شده است.

این درحالی است که حماس اصرار دارد، اسرائیل نیروهای خود را از سراسر غزه، از جمله “از منطقه مرزی با مصر” – منطقه ای به نام کریدور فیلادلفیا – خارج کند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، بر حفظ نیروها در امتداد کریدور بین مصر و غزه اصرار دارد و این مسئله، با مخالفت مقامات مصری نیز مواجه شده است.

روز جمعه، کاخ سفید گفت، ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، در میان مقامات آمریکایی شرکت کننده در گفتگوها در قاهره، به روسای سازمان جاسوسی و سرویس امنیتی اسرائیل پیوست.

یک منبع مصری نزدیک به مذاکرات، روز جمعه به خبرگزاری فرانسه گفته بود: «مذاکرات در قاهره… برای آماده شدن برای دور گسترده ای از مذاکرات که روز یکشنبه آغاز خواهد شد، در جریان است».
بنا به همین گزارش، واشنگتن در حال مذاکره با پیشنهادهای جدید میانجی‌ها، برای پر کردن شکاف بین اسرائیل و حماس و مکانیسم‌هایی برای اجرای این طرح آتش بس در غزه و مبادله اسرا است.  

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »