... امروز: دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۱ شهریور ۱۴۰۳ - 11:03 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

یک تیپ زرهی ناتو، به‌زودی در فنلاند مستقر می‌شود

«آنتی هاکانن» وزیر دفاع فنلاند گفت هلسینکی در حال مذاکره با چندین متحد ناتو برای میزبانی از نیروهای آنها در خاک فنلاند است.

سیاست شرق _ یک روزنامه فنلاندی، امروز (پنجشنبه)، به نقل از منابعی در ناتو گزارش داد که یک تیپ زرهی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، متشکل از ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ سرباز بزودی در فنلاند مستقر خواهد شد.

بنابر گزارشی که روزنامه فنلاند ایلتالهتی منتشر کرد، نیروهای دفاعی و رهبری سیاسی فنلاند در مورد لزوم حضور نیروهای اضافی ناتو در این کشور تصمیم گرفتند. در این ماده آمده است که به عنوان بخشی از این ابتکار، ناتو یک تیپ زرهی ۴ تا ۵ هزار نفری را در مرز فنلاند و فدراسیون روسیه مستقر خواهد کرد.

براساس این گزارش، تیپ مذکور شامل پرسنل نظامی سوئدی و نروژی بوده و تابع مقر ناتو خواهند بود که قرار است در شهر «میکلی» فنلاند، در حدود ۱۴۰ کیلومتری از مرز روسیه ایجاد شود. پیش‌بینی می‌شود این تصمیم در هفته‌های آینده بطور رسمی اعلام شود.

روز چهارشنبه، «آنتی هاکانن» وزیر دفاع فنلاند گفت هلسینکی در حال مذاکره با چندین متحد ناتو برای میزبانی از نیروهای آنها در خاک فنلاند است.

در همین حال اسپوتنیک با انتشار تصاویری از وب‌سایت «فلایت‌رادار۲۴» نوشت، دسته‌ای از هواپیماهای شناسایی آمریکایی در نزدیکی دریای سیاه و کریمه پرواز می‌کنند و وقتی چنین خوشه‌ای هم‌زمان ظاهر می‌شود، معمولا هیچ اتفاق خوبی نمی‌افتد.

فنلاند تازه‌ترین عضو ناتو بشمار می‌رود و بعد از پیوستن به این ائتلاف نظامی که جرقه آن بعد از تجاوز روسیه در اوکراین خورد، مانورهایی را با هم‌پیمان‌ها انجام داده و تدابیر مرزی با روسیه را افزایش داده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »