... امروز: دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
اجتماعی ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - 4:10 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

نیویورک تایمز، مهمترین منبع تحلیل و آرشیو خبر در آمریکا

Midtown Manhattan, NYC

سیاست شرق _ روزنامه نیویورک تایمز (NYT)، از جمله منابع مهم رسانه ای در ایالات متحده است، که سردبیران و خبرنگاران آن، در مورد قدرت مادی، رفتار بین‌المللی و نیات کشورهای دیگر در عرصه بین المللی و بخصوص نسبت به ایالات متحده، تولید محتوا و خبر می‌کنند.

نیویورک تایمز، که در سال ۱۸۵۱ تاسیس شده است، یکی از بزرگترین بخش‌های گزارش‌دهی بین‌المللی آمریکا را دارد، که مرتباً از سیاست ها و دیپلماسی بین‌المللی سایر کشورها و همچنین ارتش، اقتصاد و توانایی‌های مختلف آنها گزارش تهیه و در اختیار عموم و همچنین مراکز تحقیقاتی و علاقمندان قرار می‌دهد.

این روزنامه آمریکایی، با داشتن بالاترین تیراژ روزنامه های کلانشهری آمریکا، به طور گسترده ای، معتبرترین منبع اخبار بین المللی (و داخلی) در ایالات متحده محسوب می شود، که آرشیو آن، به قرن نوزدهم، برمی گردد.

هنری جارویس و ریموند جورج جونز، بنیانگذاران نیویورک تایمز، بودند که شاید تصور نمی کردند که روزی نزدیک به ۵۹۰۰ پرسنل و در سال ۲۰۲۳، درآمد آن حدود ۲.۴۳ میلیارد دلار برسید؛ این شرکت در نوامبر ۱۹۹۴ وارد صنعت کانال کابلی شد تا نتنها مشترکین، بلکه درآمد خود را نیز افزایش دهد.

نیویورک تایمز به عنوان یکی از تنها روزنامه‌های جهان با آرشیوهای دیجیتالی است، که به قرن نوزدهم باز می‌گردد، یک منبع پیوسته برای گزارش وقایع و ارائه اخبار به جامعه آمریکا است.
تجزیه و تحلیل و همچنین ادراک تهدید از سوی سایر کشورها، از جمله رویه های این روزنامه است که در آرشیو کامل روزنامه‌ به شکل دیجیتال، در دسترس هستند.

نیویورک تایمز، دارای جندین ایستگاه تلویزیون، سایت های ورزشی، وبسایت های تبلیغاتی، تلویزیون کابلی و غیر است، که دارایی بالغ بر ۲.۷۱ میلیارد دلار را شامل می شود.

جنجال

در ۱۵ آوریل ۲۰۲۴، The Intercept نسخه ای از یادداشت داخلی به دست آمده را منتشر کرد که در آن ادعا می کند، روزنامه نیویورک تایمز به روزنامه نگاران و سردبیران خود گفته است از استفاده از اصطلاحات “نسل کشی”، “پاکسازی قومی”، “سرزمین اشغالی” یا “پناهنده”، اردوگاه‌ها، هنگام پوشش جنگ اسرائیل در غزه خودداری کنند.

این یادداشت – که توسط سوزان وسلینگ، سردبیر استانداردهای تایمز، فیلیپ پان، سردبیر بین‌المللی و معاونان آنها نوشته شده است – «درباره برخی از اصطلاحات و سایر مسائلی که از زمان شروع درگیری در ۷ اکتبر با آنها دست و پنجه نرم کرده‌ایم، راهنمایی می‌کند».

در این یادداشت آمده است که به خبرنگاران تایمز دستور داده شده است که از کلمه فلسطین «مگر در موارد بسیار نادر»، استفاده نکنند. در این یادداشت همچنین به خبرنگاران تایمز دستور داده شده است که سرزمین‌های فلسطینی را که به تصرف اسرائیل در آمده «سرزمین‌های اشغالی» توصیف نکنند.

با این حال، برای مطالعه تعامل استراتژیک بین دولت‌ها و یا تهدید بالقوه و یا بالفعل از سوی سایر کشورها، وجود مراجع تحلیگر دائم و با اطلاعات روز، می تواند بخشی از استراتژی اطلاعاتی و دفاعی کشورها محسوب شود، که رسانه های مختلف مکتوب و دیجیتال، بخش مهمی از آیند.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »