... امروز: دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
سیاسی ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - 11:55 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

ارتش اسرائیل، از کشف جسد شش اسیر اسرائیلی، در غزه خبر داد

به گفته ارتش اسرائیل این عملیات بر مبنای اطلاعات دقیق سرویس‌های اطلاعاتی این کشور و ستاد فرماندهی گروگان‌گیری اداره اطلاعات ارتش امکان‌پذیر شد.

سیاست شرق _ همزمان با تلاش‌ها برای مذاکرات آتش‌بس در غزه، ارتش اسرائیل اعلام کرد که اجساد شش گروگان(اسیر) را که، بین ۳۵ تا ۸۰ سال داشتند، از نوار غزه خارج کند، این اجساد در تونلی در خان‌ یونس کشف شدند.

ارتش اسرائيل روز سه‌شنبه 30 مرداد (۲۰ اوت) اعلام کرد اجساد شش گروگان(اسیر) اسرائيلی را از نوار غزه خارج کرده است. این شش گروگان که همگی آنها مرد بوده‌اند، بین ۳۵ تا ۸۰ سال داشتند و اجساد آنان توسط سربازان اسرائیلی در تونلی در خان‌یونس کشف شده است.

به گفته ارتش اسرائیل این عملیات بر مبنای اطلاعات دقیق سرویس‌های اطلاعاتی این کشور و ستاد فرماندهی گروگان‌گیری اداره اطلاعات ارتش امکان‌پذیر شد.
حماس در عملیات طوفان الاقصی، در روز ۱۵ مهر ۱۴۰۲(هفتم اکتبر)، 253 نفر را اسیر گرفت و با خود به غزه منتقل کرد. شماری از این اسرا طی ماه‌های گذشته کشته شده و برخی دیگر نیز از طریق تبادل اسرا آزاد شدند. در این میان ارتش اسرائیل نیز موفق شده است چند تن از آنها را طی عملیات نظامی از غزه خارج کند. 

در همین حال، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل،که با مخالفت ها و اعتراضات گسترده ای در همین رابطه روبروی است، گفت که،دولت وی به تمام تلاش خود برای بازگرداندن همه گروگان‌ها(اسرا)، اعم از آنها که هنوز زنده‌اند و همچنین کشته‌شدگان ادامه خواهد داد.

در جریان آتش بس در ماه نوامبر(آبان ۱۴۰۲)، ۱۰۵ اسیر اسرائیلی در ازای ۲۴۰ زن و کودک فلسطینی که در زندان های اسرائیل، در اسارت بسر می بردند، آزاد شدند، اما آتش بس پس از یک هفته شکست.

بر اساس برآوردهای رسمی اسرائیل، از آن زمان تاکنون، حداقل ۴۳ گروگان(اسیر) کشته شده اند. این تعداد شامل سه اسیری است که به اشتباه توسط سربازان ارتش اسرائیل در ماه دسامبر به ضرب گلوله کشته شدند و یک نفر به نام سحر باروخ که در یک ماموریت نجات ناموفق کشته شد.

حماس اعلام کرده است که چندین تن از اسرا، در نتیجه بمباران اسرائیل کشته شده اند. هفته گذشته، این سازمان در بیانیه‌ای نادر در مورد قتل دو گروگان مرد ناشناس اعلام کرد که به انتقام از کشته شدن فرزندانش در حمله هوایی اسرائیل، بر خلاف دستور، توسط اسیرکننده آنها تیراندازی شده است.

ارتش اسرائیل هفت اسیر زنده را در سه حمله نجات داده است. به گفته پزشکان فلسطینی، پس از حمله هوایی ارتش اسرائیل به منطقه برای کمک به کماندوها، در عملیات ماه ژوئن در کمپ آوارگان نصیرات، که منجر به آزادی چهار نفر از اسرا شد، در مجموع ۲۷۴ نفر کشته و ۶۹۶ نفر زخمی شدند.

بنیامین نتانیاهو، که مورد انتقاد شدید خانواده گروگان‌ها (اسرا) و متهم شده که برای حفظ خود در قدرت، از توافق با حماس برای آزادی گروگان‌ها خودداری کرده است، تاکنون در برابر احزاب مخالف و مخالفان خود، مقاومت کرده و از هرگونه مبادله اسرا،جلوگیری نبوده است؛ نتانیاهو حتی با طرح جوبایدن، رئیس جمهورآمریکا نیز، مخالفت نموده و قصد خود را، نابودی حماس در غزه عنوان نموده است؛ این در حالی است که، مخالفت های جهانی با اقدامات دولت نتانیاهو، روزبه روز بیشتر می شود و هنوز هم، حماس ۱۰۹ اسیر را در اختیار دارد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »