... امروز: دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - 8:40 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

سفر رئیس جمهور ویتنام به چین

لام؛: نسل های قدیمی رهبران دو حزب و کشور دوستی عمیقی ایجاد کرده اند و مردم ویتنام هرگز کمک چین در آزادی ملی، استقلال و ساخت سوسیالیستی ویتنام را فراموش نخواهند کرد.

سیاست شرق _ تو لام، دبیر کل حزب کمونیست کمیته مرکزی ویتنام و رئیس جمهور ویتنام، روز یکشنبه گفت که چین همیشه اولویت اصلی، در سیاست خارجی ویتنام است.

به نقل از شینهوا،وی به دعوت دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، از ۱۸ تا ۲۰ اوت(۲۸ تا ۳۱ شهریور) یک سفر دولتی به چین انجام می دهد.

به نقل از رسانه رسمی چین، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین روز دوشنبه با تو لام، رهبر جدید ویتنام در پکن در اولین سفر دولتی خود از زمان روی کار آمدن وی گفتگو کرد.

این نشست نشان دهنده روابط نزدیک بین دو همسایه تحت مدیریت نظام های کمونیستی است که علیرغم درگیری های مرزی گاه به گاه در دریای غنی از انرژی چین جنوبی، روابط اقتصادی و تجاری خوبی با یکدیگر دارند.

 در دسامبر گذشته، چین و ویتنام بیش از دوازده توافق نامه را هنگام بازدید شی جین پینگ از ویتنام امضا کردند.این توافقنامه ها که جزئیات آن اعلام نشده است، شامل تقویت همکاری و توسعه راه آهن، سرمایه گذاری در زمینه های مختلف و ایجاد ارتباط برای رسیدگی به حوادث غیرمنتظره در دریای چین جنوبی است

او صبح یکشنبه وارد گوانگژو در جنوب چین شد و چین را به اولین کشور، از زمان تصدی دبیر کلی کمیته مرکزی حزب کمونیست ویتنام در اوایل ماه جاری، برای دیدار انتخاب کرد.

تو لام با اشاره به اینکه تاریخ انقلابی ویتنام ارتباط تنگاتنگی با چین دارد، گفت: نسل های قدیمی رهبران دو حزب و کشور دوستی عمیقی ایجاد کرده اند و مردم ویتنام هرگز کمک چین در آزادی ملی، استقلال و ساخت سوسیالیستی ویتنام را فراموش نخواهند کرد. .

وی گفت که حزب و کشورش همواره توسعه روابط با چین را اولویت اصلی خود در سیاست خارجی خود می دانند و تلاش خواهند کرد تا سنت دوستی دوجانبه را که توسط نسل های قدیمی رهبران دو حزب و کشور ایجاد شده است، ادامه دهند.

تو لام و هیئت همراه، پس از پایان سفر خود در گوانگژو بعد از ظهر یکشنبه عازم پکن شدند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »