... امروز: دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
اقتصادی ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - 8:35 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

چین، بزرگترین سکوی نفتی فراساحلی جهان را، برای عربستان ساخت

این سکو به ارتفاع ۲۴ طبقه، بیش از ۱۷ هزار تن وزن دارد، عرشه‌ای به‌اندازه ۱۵ زمین بسکتبال دارد و ظرفیت سالانه ۲۴ میلیون تن نفت خام معادل ۱۷۶ میلیون بشکه و ۷.۴ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی را دارد.

سیاست شرق _ با وجود همه حرف و حدیث هایی که در مورد انرژی های فسیلی و نفت خام مطرح می شود، همچنان توسعه میادین نفتی و افزایش تولید نفت در دستور کار سرمایه گذاران و کشورهای تولیدکننده نفت قرار دارد تا جایی که چین بزرگترین سکوی نفتی فراساحلی جهان را به سفارش عربستان صعودی ساخته است.

چین که بزرگ‌ترین سازنده پنل‌های خورشیدی، خودروهای برقی و توربین‌های بادی است، بزرگ‌ترین سکوی نفتی فراساحلی جهان را ساخته است که در میدان مرجان عربستان سعودی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

طبق گزارش رسانه‌های چینی، پارامترهای این سکو، قابل‌ملاحظه هستند. این سکو به ارتفاع ۲۴ طبقه، بیش از ۱۷ هزار تن وزن دارد، عرشه‌ای به‌اندازه ۱۵ زمین بسکتبال دارد و ظرفیت سالانه ۲۴ میلیون تن نفت خام معادل ۱۷۶ میلیون بشکه و ۷.۴ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی را دارد.

این سکو اکنون به عربستان سعودی منتقل شده و در میدان مرجان نصب می‌شود که در حال حاضر، با هدف افزایش تولید، در دست توسعه قرار دارد. برنامه توسعه این میدان، ۱۲ میلیارد دلار هزینه دارد و روزانه ۳۰۰ هزار بشکه به ظرفیت تولید میدان اضافه می‌کند و مجموع تولید آن را به ۸۰۰ هزار بشکه در روز می‌رساند.

همچنین ۳۶۰ هزار بشکه دیگر در روز به تولید اتان و مایعات گاز طبیعی اضافه خواهد کرد. ظرفیت تولید گاز این میدان قرار است ۲.۵ میلیارد فوت مکعب در روز افزایش یابد.

انتهای پیام

منبع: ایران جیب

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »