... امروز: دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - 10:08 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

مرکز اسلامی هامبورگ، علیه مصادره مسجد امام علی(ع) شکایت کرد

این دومین شکایت از اقدام وزارت کشور آلمان در این زمینه است. هفته پیش نیز مرکز فرهنگ اسلامی فرانکفورت به دادگاهی در لایپزیگ شکایت کرده بود.

سیاست شرق _ مرکز اسلامی هامبورگ (IZH)، در منطقه آلستر این شهر، که به ادعای مقامات آلمان به عنوان یک نهاد افراطی طبقه‌بندی شده است، علیه حکم ممنوعیت وزارت کشور فدرال، شکایت کرده است.

به نقل از دویچه وله، حدود سه هفته پیش، مرکز اسلامی هامبورگ (IZH) تعطیل و تمام اموال، دارایی‌ها و از جمله مسجد امام علی(ع) مصادره و تحت کنترل وزارت کشور آلمان قرار گرفتند. حال مرکز اسلامی هامبورگ علیه حکم ممنوعیت وزارت کشور فدرال شکایت کرده است.

این دومین شکایت از اقدام وزارت کشور آلمان در این زمینه است. هفته پیش نیز مرکز فرهنگ اسلامی فرانکفورت به دادگاهی در لایپزیگ شکایت کرده بود.

وکیل مرکز اسلامی هامبورگ در این رابطه گفت، وزارت کشور آلمان با بستن مسجد امام علی، که مرکز اصلی و محل عبادت شیعیان در هامبورگ است، شیعیان مؤمنی را که در آنجا گرد هم می‌آیند، از یک نهاد مذهبی مهم محروم می‌کند و آنها را از انجام اعمال مذهبی آزادانه و بدون مزاحمت که در قانون اساسی تصریح شده است، باز می‌دارد. دادگاه اداری فدرال در لایپزیگ، دریافت این شکایت را تایید کرده است.

پیش از این نیز، پلیس این کشور در تحقیقاتی از مرکز اسلامی هامبورگ که به ادعای پلیس مظنون به حمایت از فعالیت های حزب الله در آلمان است، به ۵۴ مکان در سراسر این کشور یورش برده بود.

ای بی سی نیوز نوشته که براساس اعلام وزارت کشور آلمان، سازمان اطلاعات این کشور مدعی شده است که این مرکز، بر برخی مساجد و گروه های دیگر نفوذ یا کنترل کامل دارد. به اعتقاد سازمان اطلاعات آلمان، آنها اغلب از «نگرش آشکارا یهودستیزانه و ضد اسرائیل» حمایت می کنند.

نانسی فایزر وزیر کشور آلمان قبلا گفته بود: ما هیچ گونه تبلیغات اسلام گرایانه، ضدیهودی و تحریکات ضد اسرائیلی را در اینجا تحمل نمی کنیم.

این اتهامات و ادعاها درحالی مطرح می شود که مرکز اسلامی هامبورگ گفته است که “هر شکلی از خشونت و افراط گرایی را محکوم می کند و همیشه از صلح، مدارا و گفتگوی بین ادیان حمایت کرده است.”

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »