... امروز: دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
ورزشی ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - 12:14 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

صحنه های همدلی ایرانیان در المپیک پاریس

چنین صحنه ای، در تلویزیون به نمایش گذاشته نشد، و به نوعی، این حرکت زیبای دو دختر ایرانی مدال آور المپیک نادیده گرفته شد، آنهم در حالی که کیمیا علیزاده پیش از ترک ایران، افتخارات متعددی را برای کشورش به ارمغان آورده بود.

سیاست شرق _ در جریان مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس، از سوی مدال آوران ایرانی، تصاویر بسیار زیبایی خلق شد،که برای بسیاری از ایرانیان، تاثیرگذار بود و تشویق تماشاگران حاضر در سالن و همجنین با واکنش هایی مثبتی در فضای مجازی، همراه بود.

دو صحنه تاثیرگذار برای تماشاگران ایرانی رقم خورد؛ اولی زمانی بود که ناهید کیانی و کیمیا علیزاده، تکواندوکاران وزن ۵۷- کیلو در جریان مراسم اهدای مدال‌ها، یکدیگر را در آغوش گرفتند و صحنه دوم نیز در پایان رقابت صباح شریعتی و امین میرزازاده، فرنگی‌کاران وزن ۱۳۰ کیلو روی داد.

روز پنج‌شنبه جایگاه دوم و سوم سکوی برندگان وزن ۵۷- کیلوگرم تکواندوی زنان، توسط دو دوختر ایرانی پر شد؛ با این تفاوت که برنده نقره این وزن، ناهید کیانی، تکواندوکار ۲۶ ساله‌ای ایرانی بود که به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در این مسابقات شرکت داشت و برنده مدال برنز نیز، کیمیا علیزاده، دیگر دختر ایرانی بود؛ که با پرچم بلغارستان در المپیک حضور یافته بود.

این دو هم وطن و دوست یکدیگر، در پایان مراسم اهدای مدال‌های برندگان، همدیگر را در آغوش گرفتند و با یکدیگر عکس یادگاری گرفتند.

اما چنین صحنه ای، در تلویزیون به نمایش گذاشته نشد، و به نوعی، این حرکت زیبای دو دختر ایرانی مدال آور المپیک نادیده گرفته شد، آنهم در حالی که کیمیا علیزاده پیش از ترک ایران، افتخارات متعددی را برای کشورش به ارمغان آورده بود.

اولین دختر مدال آور ایرانی

کیمیا علیزاده، با کسب برنز المپیک ریو در سال ۲۰۱۶ میلادی، به نخستین زن در تاریخ ورزش ایران در بازی‌های المپیک تبدیل شد که موفق به کسب مدال شده‌ است.

خانم علیزاده پیش از المپیک ریو نیز، دو بار موفق به کسب نقره و برنز در رقابت‌های قهرمانی جهان، و سه بار موفق به کسب مدال طلا (طلای ۵۷ کیلوگرم جایزه بزرگ جهانی به میزبانی مسکو، طلای ۵۲ کیلوگرم رقابت‌های قهرمانی نوجوانان به میزبانی تایپه و طلای ۶۳ کیلوگرم بازی‌های المپیک جوانان به میزبانی چین) شده بود.

صحنه به یادماندنی دیگر

دیگر صحنه به یاد ماندنی المپیک پاریس، در جریان دیدار رده‌بندی وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی روی داد، زمانی که رقابتِ «صباح شریعتی»، کشتی‌گیر ایرانی‌تبار جمهوری آذربایجان و «امین میرزازاده» از جمهوری اسلامی ایران، با شکست صباح شریعتی پایان یافت.

صباح پس از شکست مقابل حریف ایرانی خود با نتیجه ۴ بر صفر، چهارگوشه تشک کشتی را بوسید و از دنیای رقابت‌ها خداحافظی کرد. اما در همین لحظه امین میرزازاده به همراه مربیانش روی تشک حاضر شدند و میرزازاده او را به دوش گرفت.

در شبکه‌های اجتماعی در واکنش به این صحنه عمدتا از «رها» شدن صباح در لحظه خداحافظی از سوی کادر فنی آذربایجان و در مقابل «همراهی» کادر ایرانی با او سخن گفته شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »